Probabil că printre lucrurile care lipsesc în piaţa de comunicare online din .ro sunt şi studiile de caz. Situaţiile alea în care o companie a avut curajul să investească nişte bani şi să aplice teoria studiată.

Cu ocazia împlinirii a 5 ani de existenţă (am fost surprins să aflu că sunt doar 5 ani, trăiam cu impresia că au vreo 10), RCA Ieftin pune la bătaie 5 Dacia Duster şi o grămadă de alte premii în bani. Totul pe pagina de Facebook în cadrul campaniei Împuşcă un Duster. Interesant e dublul rol pe care îl are:

– strânge fanii şi îi mobilizează să transmită mai departe informaţii privind campania pentru a debloca cele 5 Dustere (dacă vreţi, o formă de Game Dynamics – Communal Discovery, despre care puteţi citi aici)
– completează baza de date prin informaţiile pe care le dai odată cu înscrierea în concurs (vedeţi despre ce e vorba aici)

Ba mai mult, dacă aduci minim 5 prieteni, intri într-o tragere la sorţi pentru 1500 de euro. Dacă chiar vrei să aduci foarte mulţi prieteni (şi să deblochezi Dusterele), poţi intra într-o altă tragere la sorţi cu premii de câteva mii de euro.

Iar pentru înscriere primeşti o reducere de 20 de lei la fiecare poliţă încheiată pe 1 an. E o recompensă pe care o primesc toţi cei înscrişi, fără excepţii.

E interesant cât de mult se va duce vorba şi cât va creşte numărul de participanţi. Dacă ar fi să schimb ceva, probabil aş pune pragul primului Duster ceva mai jos, ca să fie mai uşor de atins. Probabil sub 100.000 de participanţi. Cred că ar porni mai uşor “bulgărele de zăpadă”. Oricum, o campanie de urmărit, la care voi reveni în săptămânile următoare, cel mai probabil în acest articol.

Aştept opinii şi eventual o “numărătoare paralelă” pe parcursul campaniei. Mai multe detalii precum şi regulamentul concursului aici.

UPDATE: Între timp RCA Ieftin a demarat şi o campanie prin Blogal Initiative. Pagina de Facebook a brandului a ajuns la aproape 11.000 de fani, fiind în top 10 creşteri (conform Facebrands.ro). Mai sunt 2 săptămâni de campanie şi şansele să se dea Dusterele sunt destul de mici. Însă ar fi interesant de văzut la sfârşit cum a contribuit fiecare canal de comunicare la răspândirea mesajului şi care au fost rezultatele.