Sursa foto

Vineri a avut loc prima zi a conferinţei Marketing Online în Turism – primul eveniment dedicat acestei nişe. Am plecat dis-de-dimineaţă din Bucureşti ca să prind măcar a doua parte a prezentărilor şi am ajuns la fix.

Sesiunea a 3-a a fost dedicată autorităţilor locale. Reprezentanţi din Piatra-Neamţ (au şi un City Manager care ne-a vorbit) şi Vaslui au prezentat câteva proiecte care vizează colectarea de date şi promovarea obiectivelor istorice din zona Moldovei.

S-a vorbit mult despre turismul religios, care reprezintă 40% din turismul mondial. Pentru România e în continuare un motor de redresare economică deoarece pelerinajul nu ţine cont de climatul economic. Am descoperit că există o bază de date cu lăcaşuri de cult din ţara noastră unde sunt înregistrate 18.429 de biserici. Cu toate astea, Italia e ţara cu cea mai dezvoltată reţea de obiective religioase pe metru pătrat. Eu eram convins că suntem lideri detaşaţi.

Se fac multe proiecte dedicate turismului religios, nu doar la mănăstirile din Moldova. Asta uşurează şi munca agenţiilor de turism care în curând îşi vor putea lua toate informaţiile necesare de pe internet, fără să mai facă muncă de teren pentru a afla informaţii banale precum programul sau taxele de acces. Treaba asta cu turismul religios e mult mai serioasă şi mai organizată decât aş fi crezut.

În sesiunea a 4-a de prezentări speakeri au fost Mugur Pătraşcu, Monica Jitariuc, Chinezu şi Gaben. Nişte oameni cu care ne-am obişnuit pe la conferinţele din Bucureşti şi care au vorbit despre lucrurile la care se pricep. Mugur a subliniat importanţa colaborării cu o agenţie. Hotelurile şi agenţiile de turism trebuie să apeleze la un profesionist pentru a putea face progrese reale în online. Monica ne-a explicat cât de important e PR-ul şi ce face ea la The Practice plus tripla specializare a agenţiei: contact enabler, content provider şi community manager.

Chinezu şi-a construit prezentarea pe baza unui mic sondaj la care au răspuns cititorii lui. Pentru unii dintre ei e important ca agenţiile de turism să asigure oferte customizabile, programe de fidelizare şi să se implice în campanii umanitare.

Gaben a povestit despre video, evident. A explicat cât de uşor e să faci conţinut pentru canalul de Youtube al hotelului sau al agenţiei tale. Oamenii vor clipuri cât mai autentice, fără prea multe editări. Şi am primit şi un exemplu cu ocazia asta.

Din păcate n-am prins şi workshopurile din ziua 2, bloggerii având program separat de vizite prin judeţ, dar am înţeles că a fost foarte mişto. Ediţia a doua sper să o prind toată.

priNeamţ este un eveniment susținut de Primăria Piatra NeamţCentral Plaza HotelPetromCosmote, Noroc şi Autonom.