emag_bf_2016

Am fost luni la evenimentul pre-Black Friday şi am asistat la prezentarea oficială legată de ce pregătesc pentru anul acesta. Premisa de la care au plecat e că BF e un spectacol al cumpărăturilor, aşa că ar trebui să fie ziua celor mai multe reduceri din an, în timp ce concurenţa a avut drept strategie diluarea noţiunii de Black Friday cu promoţii numite BF de vară, de toamnă, de primăvară etc.

Anul acesta Black Friday-ul românesc este pe 18 noiembrie şi cei mai mulţi retaileri importanţi intră în hora aceasta a reducerilor. Dacă aveţi răbdare sigur găsiţi ceva la un preţ bun. Faceţi-vă listele din timp, comparaţi preţuri şi fiţi cu ochii pe reduceri imediat ce apar. Anul ăsta nu vor porni reducerile mai rapid în aplicaţia de mobil, însă e posibil să aflaţi mai repede de ele pentru că vine acel push notification.

eMAG va lucra anul acesta cu 6 curieri: Fan Courier, DPD, Cargus, Add Cargo, SameDay Courier şi Ecom. Lor li se adaugă 11 showroomuri şi 202 puncte de livrare din Poşta Română. Targetul este să livreze produsele până pe 28 noiembrie. Dacă eMAG reuşeşte să schimbe ceva la Poşta Română va fi cea mai mare realizare de la Regulamentele Organice încoace. Zău, un mamut cu putere mai mare de transport decât toţi privaţii din piaţă reuşeşte să ofere nişte servicii blocate încă în anii ’70. De-aia cred că ar fi scenariu de Oscar să facă cineva profitabilă compania aia.

Revenind la eMAG şi BF, anul ăsta au parteneriat cu Raiffeisen Bank prin care se pot cumpăra produse în 36 de rate fără dobândă.

2 milioane de euro investiţie în servere şi hosting. În continuare nu vor anunţa ora de pornire pentru că ar fi un efort mult prea mare de încărcare a serverelor. Ar fi nevoie de o configuraţie care să susţină 6-700.000 de oameni în acelaşi timp pe site, ceea ce e extrem de scump.

emag_bf_01

Deja se lucrează cu nişte cifre pe care nu le pot procesa. 500 de programatori implicaţi, 1 milion de produse la ofertă, target de 800.000 de produse vândute, 6,7 milioane de vizite pe site.

Va exista un dashboard accesibil doar bloggerilor şi jurnaliştilor, prin intermediul cărora se vor transmite informaţii către public. Aici mi se pare o mişcare smart, să dai ceva oamenilor care contribuie la promovare, să le oferi un avantaj.

Prima noutate din acest an constă în 1500 de sisteme Smart Home. Mi se pare extrem de puţin pentru potenţialul pe care îl are piaţa, dar în acelaşi timp ei ştiu exact ce vânzări au în restul anului.

A doua noutate din acest an constă în energie electrică de la eON. Vor fi 6 luni gratuite la semnarea unui contract pe 12 luni. Sunt nişte limitări, dar pachetul e gândit pentru o casă mare obişnuită şi consumul aferent. Sunt 1000 de astfel de oferte.

Se vor mai anunţa lucruri interesante în zilele următoare, vor fi maşini, lingouri + alte chestii care au apărut în anii trecuţi.

Cel mai mare discount: 5000 de lei.

Cel mai mare discount procentual: 80%

O listă completă şi complexă cu reduceri găsiţi la Radu, care face trafic cât alţii într-un an în perioada asta.

Câteva sfaturi personale: 

  • pregătiţi-vă psihic pentru o aşteptare mai mare până ajunge comanda, dar nu vă miraţi dacă unele chestii vor ajunge chiar vineri
  • logaţi-vă peste tot, descărcaţi aplicaţia de mobil, salvaţi cardurile acolo
  • faceţi o listă cu 2-3 produse pe care le-aţi vrea, ca să nu căutaţi pe loc alternativă dacă nu prindeţi stoc
  • cumpăraţi dacă aveţi ceva de luat, nu vă mai concentraţi pe cât e discountul, că altul mai mare sigur nu va fi

Stocuri de produse din ofertă:

  • Peste 40.000 de televizoare
  • Peste 20.000 de laptopuri
  • 50.000 de smartphone-uri
  • 17.000 de frigidere
  • 100.000  de electrocasnice mici (mixere, roboți de bucătărie, espressoare, fiare de calcat și altele)
  • 35.000 de aparate de îngrijire personală
  • 1.500 de produse Smart Home
  • 100.000 de parfumuri și seturi cadou
  • 100.000 de scutece (echivalentul a 40 de tiruri)
  • 110.000 jucării și jocuri
  • 20.000 de anvelope