emag_blackfriday

Gata, a trecut şi Black Friday, ne-am liniştit, am cumpărat ce ne trebuia. Mă rog, sper că v-aţi cumpărat voi, că eu m-am trezit azi că am uitat de UPS (care s-a stricat în mijlocul săptămânii) şi de carduri MicroSD pentru telefon. Bine că mi-am luat altele (tigaie – a venit!, gamepad – renunţ la tastatură pentru FIFA, blender – cică vrea să trăim sănătos şi să ne facem sucuri, baterie externă – am găsit doar pe roz :( , ghete de pe Fashion Days),

La fel ca în fiecare an, au fost probleme cu siteurile retailerilor importanţi, totul culminând cu picajul de câteva zeci de minute al eMAG. Iulian Stanciu zicea că nu anunţă ora de începere pentru că ar însemna să ajungă la 5-600.000 de utilizatori simultani, ceea ce ar îngenunchia serverele. Limită la care aproape că s-a ajuns. Au fost 452.171 de vizitatori în “minutul de aur”. Cum s-a întâmplat chestia asta? Păi destul de simplu: la fel ca anul trecut, a fost anunţat intervalul 6:00 – 8:00. Doar că în 2015 au început la 8:23, mulţi oameni au plecat la lucru, serverele au ţinut, ofertele bune au fost disponibile până pe la 9:30. 

În 2016 s-a început pe la 6:55, toată lumea dădea deja F5 intens, a pornit treaba, au picat serverele. Ca idee, 450k înseamnă că au fost mai mulţi oameni pe eMAG decât locuitori în Cluj şi Sibiu la un loc. Sau Timişoara şi Arad.

Ce m-a amuzat pe mine a fost reacţia unor deştepţi care s-au gândit că e PR stunt. Şi ştiţi de ce? Pentru că ei vin mereu cu argumentul suprem: “nu cred că au fost aşa mulţi oameni pentru că eu nu ştiu multă lume care să cumpere ceva de Black Friday“. Exact, oameni buni. Dacă părinţii şi bunicii tăi nu cumpără de Black Friday, înseamnă că nimeni nu e interesat de aşa ceva! Rezultă că a fost vrăjeală. 

Ce e de reţinut legat de această ediţie e că până şi previziunile celor de la eMAG au fost depăşite (cu mult!) în majoritatea aspectelor. Singura chestie sub target a fost numărul de vizite. Ceea ce înseamnă că oamenii au fost mult mai hotărâţi pe ceea ce voiau. Uriaş şi procentul de vizite de pe mobil, 64%! Sunt curios cum se împarte asta între aplicaţie şi versiunea de browser. La fel şi cu comenzile din showroom, sunt 900.000 în cele 11 showroomuri eMAG! 

Las mai jos nişte cifre pentru anii ce vor veni.

 
2015
2016 (previziune)
2016 (real)
Vizite5,5 milioane6,7 milioane6,2 milioane
Valoarea comenzilor202 milioane250 milioane301 milioane
Produse vândute500.000800.0001,1 milioane
Vizitatori simultani370.000-450.000
KG aur8,5 kg-13 kg