MRM România. Sau Worldwide, sau cum îi zice, tocmai a lansat noua imagine a ciocolatei ROM. După ce au zis că Ceauşescu era cool şi că “partidul te vrea tuns, roackere”, McCann s-a gândit să schimbe de tot ambalajul de la ciocolata cu rom. Nu ştiu exact cu ce să încep… sunt prea multe chestii naşpa.

Fonturile Să începem cu astea. De ce sunt jde fonturi pe site? De ce e un font replacer şi nu flash sau nişte poze? Când mi se încarcă, o secundă văd fontul din spate şi pe urma replacerul.

Ambalajul De ce? Sau mai exact, dacă nu se mai vinde ROM, de ce o schimbare de ambalaj ne-ar face să cumpărăm?

Copy-ul Cum să spui că spiritul român e perimat? În strategia “hai să renunţăm de tot la ce comunicam până acum”, nu poţi să spui că România e de căcat şi de-asta îţi pui tu ambalaj cu steagul SUA.

Design N-au avut bani de o poză mai bună cu o acvilă? Că asta pare luată de pe google images. Iar designul în ansamblu este pur şi simplu urât. Avem noi o vorbă între prieteni: site-ul ăsta zici că e făcut de mine.

Copy-ul. Din nou. Voi aţi văzut spoturile? Cică… “am schimbat ambalajul ca să-l mănânci oriunde şi să fii mândru”. Merci, cu steagul românesc nu eram mândru, sunt mândru cu steagul SUA pe ciocolată. GG!

McCann ar avea două scuze: ori le-a cerut clientul să facă ceva naşpa, ori au vrut ei să facă ceva naşpa şi să vină pe urmă cu altă strategie.

În alte ştiri, Leo Burnett a ieşit agenţia anului la ADOR.

UPDATE: E la mişto. N-am nicio confirmare, dar n-are cum să fie pe bune. Check out the prints.

UPDATE 2: Cică e pe bune, dar aşa e strategia. M-aţi pierdut. Ana Militaru, ai legătura.