MRM România. Sau Worldwide, sau cum îi zice, tocmai a lansat noua imagine a ciocolatei ROM. După ce au zis că Ceauşescu era cool şi că „partidul te vrea tuns, roackere”, McCann s-a gândit să schimbe de tot ambalajul de la ciocolata cu rom. Nu ştiu exact cu ce să încep… sunt prea multe chestii naşpa.

Fonturile Să începem cu astea. De ce sunt jde fonturi pe site? De ce e un font replacer şi nu flash sau nişte poze? Când mi se încarcă, o secundă văd fontul din spate şi pe urma replacerul.

Ambalajul De ce? Sau mai exact, dacă nu se mai vinde ROM, de ce o schimbare de ambalaj ne-ar face să cumpărăm?

Copy-ul Cum să spui că spiritul român e perimat? În strategia „hai să renunţăm de tot la ce comunicam până acum”, nu poţi să spui că România e de căcat şi de-asta îţi pui tu ambalaj cu steagul SUA.

Design N-au avut bani de o poză mai bună cu o acvilă? Că asta pare luată de pe google images. Iar designul în ansamblu este pur şi simplu urât. Avem noi o vorbă între prieteni: site-ul ăsta zici că e făcut de mine.

Copy-ul. Din nou. Voi aţi văzut spoturile? Cică… „am schimbat ambalajul ca să-l mănânci oriunde şi să fii mândru”. Merci, cu steagul românesc nu eram mândru, sunt mândru cu steagul SUA pe ciocolată. GG!

McCann ar avea două scuze: ori le-a cerut clientul să facă ceva naşpa, ori au vrut ei să facă ceva naşpa şi să vină pe urmă cu altă strategie.

În alte ştiri, Leo Burnett a ieşit agenţia anului la ADOR.

UPDATE: E la mişto. N-am nicio confirmare, dar n-are cum să fie pe bune. Check out the prints.

UPDATE 2: Cică e pe bune, dar aşa e strategia. M-aţi pierdut. Ana Militaru, ai legătura.

34 de comentarii. Leave new

  • Ireal! Ireal! Ireal!

    Răspunde
  • Ai vazut ciocolata cu ambalajul asta pe undeva? Eu cred ca face parte din strategia lor… sa faca buzz cu asa-zisa schimbare, apoi sa revina la normal. Ceva in stilul campaniei Burger King, cand au scos din meniu Whopper-ul. Mi se pare prea evident ca ar fi o prostie sa faca o astfel de schimbare ca sa o iau de buna. Iar observatiile tale imi confirma supozitia 🙂

    Răspunde
  • Revenind – am iesit putin din soc – aia cu schimbarea fonturilor e special facuta probabil. In cazul in care nu ai prins schimbarea – ambalajul, site-ul nu te-au facut as intelegei ca o ard Americaneste mai nou – schimbarea din question here(ala e new times roman?) in question here (ce font e alalalt?) te face sa intelegi ca ROM s-a schimbat.

    Romaneste e de cacat si pe Ceausescu l-au impuscat de mult, asa ca sa traim visul American cu ROM in ROMania. Da’ nu e logic?

    I loled!

    Răspunde
  • @Carina – Din pacate chiar exista produsul, l-am vazut in Auchan, uite aici.

    Răspunde
  • bai, io cred ca e un fake pt tam-tam

    nu cred pana nu vaz in magazine noul ROM cu aroma de SUA 🙂

    Răspunde
  • Eu sper sa fie doar de tam-tam.

    Răspunde
  • o fi editie limitata ca sa ne faca sa credem pe bune :))

    Răspunde
  • io zic sa schimbe si denumirea ciocolatei: din ROM in TIGAN 😛 😀 :))

    Răspunde
  • Deci incredibil…asta dupa ce au urlat sus si tare ca ne reprezitna, ca e un produs 100% romanesc si ei ce fac schimba steagul?!
    Si mai ales dupa ce asta vara au mai si lansat inghetata ROM mergand pe acelasi gust, design, aspect…so are they really stupid or what?!

    Răspunde
  • Uhmmm cred ca trebuie sa va spun ca e pe bune. 🙁

    Răspunde
  • But why??? Ei zic asa „Ca sa il mananci oriunde in lume si sa fii mandru”. Tocmai ca mancam cate o ciocolata cu ROM cand mergeam in strainatate si mi se parea misto ca e ambalajul colorat tricolor. Acum ce sens are sa mananci o ciocolata cu steag american.

    Very bad decision! 😐

    Răspunde
  • Să începem revoluţia cum or făcut ăştia când au schimbat gustul la coca-cola. De ce nu putea rămâne românesc, ca şi Borsec? Şi ăştia îs pe piaţa americană şi nu or schimbat nimic. Să sperăm să fie o ediţie limitată şi cât mai scurtă. Cred că şi gustul diferă. Nu mai are gust de Ceauşescu.

    Răspunde
  • A 6-a oara. A castigat 5 ani la rand, apoi a zis ca nu se mai inscrie ca sa ii lase si pe altii. Un an nu a participat si a recastigat anul asta :D.

    Răspunde
  • […] arsesera un steag american intr-o piata publica (ma gandesc la Victoriei), dar ceea ce am vazut la Hoinaru si mai departe pe site-ul ROM a generat niste idei generale despre intreaga […]

    Răspunde
  • Si Bogdana spune ca ea crede ca e la misto :). – asta pe Facebook.

    X (de la MRM) a spus: trebuie sa dezbrac un rom de un steag american ca sa fiu mandru de ce? nu, mersi. Noul Rom

    Bogdana Butnar io cred ca e la misto :DPPPPP
    17 hours ago · Like

    Cum comentam? E pe bune? Nu e pe bune?
    Numai mie mi se pare ca se duce vestea tare tare repde?

    Răspunde
  • Adrian Constantin
    octombrie 1, 2010 2:17 pm

    Vor să creeze controverse bazându-se pe faptul ca ROM-ul este perceput ca un lovebrand(cel puțin la client), doar ca o fac cam fortat, părerea mea. Ei se bazează pe o mică revoluție,ceva de genul „the new taste of Coca-Cola” și se pare ca deja lumea reacționează.

    Răspunde
  • DEZGUSTĂTOR!

    Răspunde
  • Si asta e un post platit nu? Prea ai reactionat repede :)).

    Răspunde
  • O mizerie. Daca asa ceva apare cu adevarat pe piata nu mai cumpar niciodata ciocolata ROM!

    Răspunde
  • Am vazut noul rom in Auchan, deci nu e o gluma din pacate…

    Răspunde
  • In primul rand, fact-checkingul pe Facebook e un no-no.

    In al doilea rand, do some fact-checking. Agentia e Brand Tailors, nu MRM. Eventual ei au fost sub-contractati pentru online.

    Cred ca oricum nu ai inteles ideea. Tin sa precizez ca nu am nici o legatura cu aceasta campanie dar cred cu tarie ca nu ai citit atent nici macar headline-urile.

    De exemplu, pe http://www.noulrom.ro/valori avem asa: „Sa construim America aici. Incearca noul Rom”. Drept urmare vom face o legatura intre visul american si un fel de let’s do it Romania.

    Mai departe, daca ne aruncam ochiul critic asupra art-direction-ului vom vedea ca este o parodie (proasta, ce-i drept) la designul ultranationalist american si deci un mic atac vizandu-i pe cei care isi parasesc meleagurile natale in cautarea capsunilor pierdute.

    Hai sa facem cum ne invata facultatea de jurnalism si sa fim si putin obiectivi in review-uri. Parere are si tanti Gabi de la Cluj.

    Răspunde
    • In primul rand iti multumesc pentru precizarea legata de agentie. Totusi, eu m-am legat mai mult de site (design, copy si fonturi). Site-ul e facut de MRM, parte a grupului McCann. Deci strategia poate sa fie facuta de oricine, pozele proaste sunt alese de McCann Interactive (daca imi permiti acest supranume), fonturile la fel, iar copy-ul cu „spiritul roman perimat” tot ei.

      „Eventul” s-a facut pitch si pe partea de online a castigat MRM. Ce zici de varianta asta? Mai rar se intampla sa castige o agentie un cont si ulterior sa aleaga ei o agentie de online, alta de PR, alta de media etc.

      Intr-adevar, e un articol scris pe genunchi (de-asta sunt si doua update-uri), cu o analiza la prima vedere a unor greseli flagrante *poza cu acvila* si formularea *spirit roman perimat*. Pentru poza pixelata nu cred ca e cazul sa explic, dar hai cu formularea. Sa zicem ca strategia critica dorinta romanilor de a pleca din tara. O astfel de critica are nevoie de niste executii duse la extrem, ca sa se prinda lumea de ironie. Daca oameni care consuma comunicare (adica eu si alti cititori de pe blog – vezi comentariile) isi pun intrebari privind ideea acestei campanii, tanti Gabi de la Cluj cum crezi ca reactioneaza? 🙂

      Parodie sau nu, realizarea este proasta, dupa cum admiti si tu. Eu asta am vrut sa subliniez.

      Stii care e cea mai mare problema? Ca tu te-ai aratat drept un apologet al obiectivitatii si al analizelor facute cu simt de raspundere si la sfarsit ai aratat contrariul. Daca te uitai pe pagina de about, vedeai ca scrie pe primul rand „absolvent al facultatii de litere”.

      Daca nu eram un baiat simpatic, puteam sa-ti spun asta inainte sa scriu tot comentariul si sa incheiem aici, dar e o zi frumoasa si sunt convins ca ai avut cele mai bune intentii.

  • […] via Distribuie […]

    Răspunde
  • […] se anunţa noul ambalaj. Tot vineri scriam despre asta. Luni şi marţi ziarele scriau despre schimbarea ambalajului şi apăreau destul de […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu