Mai sunt 3 săptămâni până la cea de-a 45-a ediţie a Super Bowl-ului american, unul dintre cele mai importante momente sportive ale anului în SUA. Super Bowl XLV va avea loc duminică, 6 februarie începând cu 18:30 EST, adică 01:30 ora României (luni dimineaţă). La noi meciul e transmis în direct pe Sport1.

Imnul va fi cântat de Christina Aguilera iar în pauză vor concerta BEP (deci are şi Pyuric motiv să se uite 😛 ) – după momentul Janet Jackson – Justin Timberlake, pentru pauza meciului au fost alese în general nume mari din rock. Detalii aici.

Probabil mai aşteptate decât meciul sunt reclamele din pauzele Super Bowl. Pentru un om de comunicare, Super Bowl-ul e mai frumos decât Crăciunul 😀 . De-a lungul anilor în pauzele celor 4 sferturi s-au difuzat reclame celebre, crema creativităţii americane, care mai apoi au câştigat premii în diferite festivaluri. Anul ăsta reţeaua Fox a anunţat încă de la începutul lui decembrie vânzarea întregului spaţiu de reclamă. Preţul de listă e estimat la 2,9 – 3 milioane de $ pentru un spot de 30 de secunde. Asta după ce în anii trecuţi CBS şi NBC au fost nevoite să facă discounturi mari ca să poată vinde în totalitate spaţiul media, iar preţul de listă a pornit de la 2,5 milioane de dolari (şi de acolo a scăzut).

Dacă în iunie 2008 NBC vânduse doar 30% din spaţiu, în iunie 2010 Fox vânduse deja 80%. Asta arată că a început să treacă criza. În plus, Super Bowl 2010 a reuşit să doboare recordul de audienţa de peste 106 milioane de telespectatori stabilit în 1983 de finalul serialului MASH (!!!). Bani sunt, audienţă este – să cumpărăm!

De urmărit la Super Bowl XLV ar fi producătorii de maşini. Audi a cumpărat spaţiu în pauza de după primul sfert şi deja a dat pe net un preludiu al reclamei pe care urmează să o difuzeze. Găsiţi spotul mai jos. Interesant de văzut ce va face Mercedes, care anul acesta sărbătoreşte 125 de ani de la înfiinţare. Va răspunde celor de la Audi (au spaţiu înainte de sfertul al 4-lea) sau va comunica aniversarea şi tradiţia celor 125 de ani?

Tot la capitolul “de urmărit” avem Best Buy, care vor difuza prima lor reclamă la Super Bowl (de creaţie se ocupă CP+B deci mă aştept la ceva WOW!), BMW – care revin după 10 ani de absenţă, Cars.com – care vor difuza două spoturi de câte 30 de secunde (asta înseamnă vreo 6 milioane de dolari cheltuiţi de un site, pe TV). Iar Go Daddy.com, alt buyer din online cu vechime la Super Bowl are 3 spoturi de câte 30 de secunde (dacă nu vă descurcaţi la matematică, înseamnă 9 milioane de dolari cheltuiţi într-o oră + costuri de realizare, să zicem 10 milioane).

E Trade e posibil să vină cu o continuare pentru Baby Bob, deja celebru după spotul ăsta, CarMax şi-au anunţat şi ei prezenţa în pauza publicitară (poate vă mai amintiţi ShipMax). Chrysler, Hyundai, Kia, GM cu Chevrolet şi Volkswagen sunt celelalte branduri producătoare de automobile care au cumpărat spaţiu la Super Bowl.

M-a surprins Career Builder, care pregăteşte un spot dezvoltat in house (să dai 3 milioane de dolari şi să rişti cu un spot in house e cam dubios). Sperăm să nu fie la fel ca autohtonele Catena, dezvoltate şi ele tot in house. Cei de la Wieden Kennedy s-ar putea să vină cu ceva tare pentru Coca Cola, asta după ce Pepsi a anunţat 7 spoturi de 30 de secunde. Adică aproximativ 20 de milioane de dolari (pentru 3 branduri, ce-i drept – Pepsi, Pepsi Max şi Doritos).

N-o să lipsească nici anul ăsta Bud şi Bud Lite, dar nu mă aştept la vreo cascadorie de dat la ApropoTV.

Mai multe detalii despre reclamele de la Super Bowl găsiţi aici, aici şi aici. Can’t wait 😀