Când vine vorba de sfaturi, bloggerii mari se întrec unii pe alţii. Fiecare e pregătit cu setul lui de sugestii, doar-doar o întreba cineva cum e mai bine să atingi culmile succesului. Din mormanul de recomandări se remarcă 5 mituri pe care toată lumea le spune tare şi răspicat dar în care mai cred doar juniorii.

1. Nu intra în conflicte – se zice că ar scrie mare pe frontispiciul clădirii în care se adăpostesc toţi A-listerii. Pentru că nu-i aşa, e de datoria lor să promoveze o lume mai bună, mai curată şi mai liniştită. Dar când domniile lor au ceva de împărţit (eventual între ei) iese scandalul de pe lume, excepţiile fiind tare puţine. Atunci “nu intra în conflicte” se transformă subit în “nu intra în conflicte cu oameni mai bazaţi decât tine”, “nu intra în conflicte dacă nu ai destule argumente” sau chiar “nu intra în conflicte dacă eşti prost”. În orice altă situaţie exceptându-le pe cele tocmai enumerate, poţi să intri în conflicte liniştit.

Că doar şi Slavici îi zicea lui Iacob Negruzzi – “eroii adevăraţi dărâmă munţi, nebunesc, se ucid“. Parafrazând “a-listerii adevăraţi înjură spammeri, dau block, scuipă“.

2. Bagă-te în seamă cu lumea – ca o reţetă sigură a succesului, toată lumea recomandă interacţiuni repetate cu cât mai multă lume. Adică ni se spune să ne transformăm în nişte băgători de seamă gata oricând să comenteze pe un blog celebru, să dea un RT sau un Like. În realitate A-listerii propovăduitori comentează foarte rar pe alte bloguri şi n-au făcut-o nici înainte să devină celebri. Şi într-un fel sunt conştienţi că cei care le urmează sfatul devin nişte personaje agasante pe care încearcă toată lumea să le evite, dar continuă să ne recomande această practică.

3. Se poate şi fără trafic – probabil preferatul meu când vine vorba de mituri blogosferice. Pe asta o susţin doar câţiva bloggeri, cei care sunt convinşi că mai importante sunt influenţa, notorietatea şi versiunea de iPhone decât traficul. Unicii trebuie să fie şi ei acolo, cât să încapă într-un vagon de metrou, nu trebuie să fie cu miile.

Evident, când e vorba de campanii, toţi scotocesc prin analytics şi mai găsesc câte 6-700 de unici într-un colţ, câte 500 într-un alt colţ, şi încă vreo 2000 de subscriberi tocmai buni de vândut companiilor care cer volum. Şi deci “se poate şi fără trafic mare” se transformă în “noi (adică noi, Alisterii) putem şi fără trafic”, voi depinde pe cine ştiţi.

4. Se poate şi din provincie – o altă poveste cu caracter de snoavă, pe care însă o auzi la orice colţ de blogosferă, e legată de provinciali. Toţi bucureştenii susţin sus şi tare că bloggingul se poate face cu succes şi din provincie şi că dovada vie a acestui lucru o reprezintă DeCe? şi Visurât, Groparu şi Crivăţ.  Lista poate continua dar doar cu încă 2-3 nume, cât să ţină loc de argumentaţie solidă în faţa credulilor care încă speră la bani şi bijuterii din blogging.

De fapt se poate şi din provincie doar dacă ai pe cineva (vorba maestrului Toma) care să aibă şi el pe cineva şi care în final să-i cunoască pe greii din capitală. Cum până mai ieri toate campaniile treceau prin biroul lui Ionuţ Oprea, şansele să faci bani fără să-l cunoşti pe Clickio erau apropiate de mulţimea vidă. Asta dacă nu cumva te chema Blogatu şi erai excepţia de la regulă. Iar dacă nu aveai nici un trafic substanţial (vezi punctul anterior), nu-ţi mai rămânea decât să speri la cecurile de la Google.

Acum, cu Spada scoasă de Andrei Roşca, s-au dublat şansele să cunoşti pe cineva pe la care trec campanii. Hint: ca să-l impresionezi pe Andrei apucă-te şi citeşte cât mai multe cărţi (atenţie! nu în spaţii publice – acolo e alt responsabil de serviciu).

5. Trebuie să menţionezi sursa – ăsta nu e chiar mit, e o jumătate de adevăr. Da, trebuie să menţionezi sursa. Tu. Noi nu. Noi putem să luăm după bunul plac poze şi subiecte de la bogaţi şi să le dăm la săracii bloggeri A-listeri (adică nouă). Deci tu trebuie să ne menţionezi. Noi nu.

Notă: persoana întâi plural e folosită în text doar din punct de vedere stilistic, nu presupune o auto-includere în gaşca celor numiţi mai sus A-listeri.