Aşteptat de două luni încoace mai ceva decât ultima parte din Harry Potter, SuperBowlu de anul ăsta aproape că a dezamăgit. Nu din punct de vedere al showului (da, s-a încurcat Aguilera la imn, asta e), ci din punct de vedere al reclamelor.
Aşa cum vă ziceam acum 3 săptămâni, SuperBowl 2011 s-a învârtit în jurul automobilelor. Din 63 de spoturi, 23 au fost legate de maşini (am inclus Cars.com, Carmax şi Bridgestone). 10 branduri de maşini s-au înghesuit în câteva ore de emisie – unele cu mai multe modele.
Volkswagen a ales să dea mai devreme micuţul Darth Vader şi s-a ales cu 15 milioane de viewuri. Aş zice că a fost o strategie inteligentă.
La polul opus stă Audi, care a lansat acum câteva săptămâni un spot foarte mişto şi în loc să-l difuzeze şi la Super Bowl, au dat unul mai slab.
În rest, putem împărţi reclamele în 3 categorii: tari, miştocuţe, şi bani aruncaţi pe fereastră.
Tari
Alea tari au fost destul de puţine. Cars.com s-a descurcat destul de bine, atât cu maşinile vorbitoare, cât şi cu You go first. Chrysler a câştigat detaşat BrandBowlul iar spotul ar fi impresionat chiar şi fără Eminem. La fel cum şi Mercedes l-a luat pe P. Diddy doar ca să aibă un star în spot. Pentru că oricum conceptul şi execuţia sunt foarte mişto. Şi tot la reclame tari intră şi Bud Lightul ăsta.
Miştocuţe
Zic miştocuţe pentru că deşi sună ca dracu, e termenul perfect. Sunt spoturile alea pe care le treci la „şi restul” când te uiţi sâmbătă seară la televizor. Alea care nu aveau niciun fel de expunere dacă nu erau difuzate la SuperBowl. Şi aici avem Doritos, avem CareerBuilder, avem majoritatea trailerelor, avem E Trade. Poate şi Mini, Bmwurile şi Teleflora.
Bani aruncaţi pe fereastră
Chatter.com au dat 6 milioane de dolari pe nimic. Dar efectiv pe nimic. Spotul la Hyundai Elantra e una dintre cele mai proaste reclame pe care le-am văzut în ultimii ani. GoDaddy mai bine dădeau domenii gratis, iar Samsung ar fi bine să-şi concedieze agenţia pentru asta. Ah, şi Grouponul.
Pentru că nu pot să le dau pe toate pe blog, urmăriţi-le în întregime aici. Sunt 63 de spoturi, o să vă ia ceva timp dar multe din ele merită.
UPDATE: Un live blogging care ar putea s-o impresioneze până şi pe Pyuric.
Iar spotul de la început e preferatul meu. Sau cel puţin aşa cred după ce le-am vizionat de 3 ori pe toate 😕
3 comentarii. Leave new
Sunt de acord cu tine, mai putin intr-o privinta… spotul difuzat de audi ESTE mai bun decat cel difuzat inainte de SB
cretinitatea cu bieber si ozzy ai vazut-o?
[…] Titus, si am preluat-o si eu acuma, zic sa o declaram leapsa, si sa o transmitem mai departe catre Hoinaru, Manafu si Laurentiu Buica (ca ei 3 stiu ca is pasionati de asa […]