in Advertising/PR, Web

Acum câteva luni, în timpul discuţiei despre bloggerii mici şi bloggerii mari, vorbeam cu un om mult mai înţelept decât mine. Eu mă plângeam că nu există niciun fel de loialitate faţă de un brand cu care colaborezi, că lumea ar putea fi mai frumoasă, piariştii mai fericiţi etc. Interlocutorul meu m-a întrebat: „De ce te agiţi? Oricum bloggerii vând publicitatea ca pe display-ul din ziar, n-au nicio treabă cu endorsementul.”

Şi analizând puţin problema mi-am dat seama că are dreptate. Pentru că doar în displayul clasic poţi să ai azi o reclamă la o bancă de spermă iar mâine să ai reclamă la o altă bancă de spermă. Pentru că doar în displayul clasic poţi să ai uneori reclame la bănci pe pagini diferite ale ziarului. Sau în aceeaşi oră de emisie.

Acceptăm colaborări din toate părţile, fără să avem cea mai mică noţiune de loialitate faţă de parteneri (ok, sunt câţiva oameni care fac asta, dar prea puţini; ar trebui să le ia toţi exemplul). Fără să ne dorim să facem endorsement, chiar dacă probabil ne-ar aduce beneficii mai mari. Până la urmă asta e ideea, cel puţin când vine vorba de advertoriale, nu? Să scrii despre un anumit brand, dar s-o faci cu convingere, să convingi la rândul tău. Şi cum ai putea să faci asta dacă azi scrii despre Pepsi şi mâine despre Coca Cola? Nu numai că tratăm displayul pe blog ca pe display de presă clasică, dar tratăm la fel şi advertorialele pe care le scriem cu mânuţa noastră.

Avem anumite principii peste care nu trecem, anumite bariere, dar ele se rezumă la magazinele de etnobotanice, sex şi produse care nu ne inspiră încredere. Iar oamenii vin şi cumpără publicitate pe bloguri pentru că „lumea are încredere în ce zic bloggerii, avem rată de conversie mare”.

În încheiere vă las cu un exemplu şi un contraexemplu. Mi-a plăcut foarte mult ce-a făcut De Ce? cu Nescafe. A testat produsul, a scris destul de mult despre el şi m-a făcut să-mi doresc un pinguin din ăla. Şi eu nici măcar nu beau cafea. Îl vreau doar ca să-mi fac ciocolată caldă. În concluzie: aşa DA!

Şi contraexemplul tot de la Dan. De fapt nu e chiar un contraexemplu, dar e funny. Pe principiul „ăştia de la Emag au preţuri duble la baterii, dar nu v-ar interesa un laptop?” :)) Postul aici.

3 comentarii. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu