in Web

După ce au stricat modul de afişare a pozelor, au scos butonul de share şi au introdus mesageria viitorului care trebuia să înlocuiască mailul, băieţii de la Facebook au stricat şi ultimul lucru bun pe care îl aveau: butonul de Like. Lansat în urmă cu aproximativ un an, butonul de Like s-a răspândit pe toate siteurile posibile – premium, spamsites, paid sau free şi asigura cu un singur click promovarea conţinutului în faţa a câteva sute sau chiar mii de oameni.

Dar butonul de Like a preluat funcţia de share, şi de curând a mai apărut şi butonul Send. Iar în urmă cu vreo lună cei de la Facebook au introdus un nou pas, imediat după Like – butonul Confirm. Practic, o metodă prin care încearcă să combată găştile de likeri şi în general spamul.

Declaraţia oficială este:

The confirm button is a response to the recent batch of like-jacking attacks on the Like buttons. In certain cases when we suspect a page might be involved in like-jacking based on usage patterns, we include the additional Confirm step.

A descoperit asta un prieten care încerca să dea Like la un articol de pe blogul meu. Aparent sunt pe lista de like-jacking, cu alea 100 de likeuri pe lună pe care le primesc la articole 🙂

Am încercat să caut mai multe detalii dar nu prea ştie nimeni de butonul ăsta. Cert e că filtrul se tot răspândeşte pe net. Evident, nişte băieţi deştepţi s-au gândit să facă şi o pagină pe Facebook prin care cer înapoi butonul de Like cu un singur click.

Nişte detalii găsiţi aici. În rest nimeni nu ştie nimic şi toată lumea se dă cu presupusul. Eu nu înţeleg de ce n-au scris SM Managerii noştri despre asta încă. Auraş?

UPDATE: După ce am postat aici link și cerere de review, mi-a fost scos butonul de confirm. Totodată Facebook a scos momentan butonul de Send din același cod cu butonul de Like, astfel încât mai exista doar Send standalone.

27 de comentarii. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu