Ieri, în cadrul Marketing 360, a fost prezentată o parte dintr-un studiu al Gfk legat de bugetele din social media şi modul în care sunt cheltuiţi banii. Potrivit acestui studiu doar 22% din clienţi au apelat la agenţii specializate pentru comunicarea în social media anul trecut. Totuşi, mi-e greu să cred că 78% dintre companii manageriază in-house toate campaniile de comunicare în social media. Probabil că o parte dintre aceste companii au lăsat jobul respectiv în seama unor agenţii specializate pe web development sau pe PR clasic.
Chiar dacă ne rămân – să zicem – 50% dintre companiile participante la studiu, tot e un număr foarte mare de clienţi pe care agenţiile specializate pe social media şi comunicarea online ar trebui sa-i câştige cât mai repede. Mai ales dacă luăm în calcul şi alte date din studiul Gfk potrivit cărora peste 50% dintre companiile cu prezenţă în social media au crescut bugetul în 2011 comparativ cu 2010 şi vor face asta şi în 2012. Deci avem minim 200 de companii care vor să crească bugetul în social media dar nu au o agenţie specializată cu care să lucreze.
De ce?
Poate pentru că eforturile „evangheliştilor” din zona asta s-au îndreptat mai mult spre convertirea celor care preferă comunicarea clasică în comunicatori digitali. Ne-am concentrat în ultimii ani atât de mult să convingem oamenii că e important să fie pe internet, să fie în social media, şi mai puţin pe ghidarea lor după ce au făcut pasul spre online.
Desigur, pentru a convinge nişte clienţi că trebuie să se lase ajutaţi de agenţii pentru a avea succes (şi că nu e de ajuns doar să fie pe internet), e nevoie de nişte studii de caz bune. Iar la alea cred că mica noastră industrie încă lucrează.