Joi a avut loc lansarea topului celor mai puternice 50 de branduri româneşti – ediţia 2012. Topul e realizat de Unlock Market Research la iniţiativa Revistei BIZ. O scurtă analiză legată de paginile de Facebook ale brandurilor din Top 10 găsiţi pe Marketing 2.0, iar topul este mai jos.

Înainte de prezentarea topului a avut loc şi un panel în cadrul căruia au vorbit Ştefan Liuţe (aflat la prima apariţie publică după trecerea la Storience), Adrian Nicolaescu (Caroli Group), Mircea Turdean (Farmec) şi Adina Vlad (Unlock Market Research).

Dintre ideile interesante:

– “Oamenii de comunicare nu pot lucra cu fiecare brand care le iese in cale”  – iar asta duce la rezultate slabe. Asta a zis Ştefan Liuţe, pe care l-am simţit mult mai curajos faţă de perioada în care lucra în agenţie.

– tot el a subliniat că e foarte greu să-ţi compari rezultatele cu agenţii din afară în condiţiile în care nu dispunem de aceleaşi resurse. Atenţie! Problema nu e neapărat legată de bani, ci de resursele de timp, care niciodată nu sunt suficiente la noi. Cu alte cuvinte, ar trebui să nu mai facem lucrurile de pe-o zi pe alta cu aprobări date pe genunchi dacă vrem să avem ceva rezultate notabile. În plus, fiecare om de comunicare ar trebui să se hotărască dacă vrea să fie manager sau expert, pentru că sunt două lucruri diferite şi necesită abordări total distincte.

– Adina Vlad a concluzionat în urma studiilor BrandRo din ultimii 3 ani că “românii dezvoltă un naţionalism reactiv” – în ideea în care am început să realizăm că nu sunt şanse s-o ducem mai bine prin alte ţări, că peste tot e greu şi că fie că ne place sau nu, trebuie să facem lucrurile să meargă în ţara noastră. Totodată, ne confruntăm şi cu un început de maturizare a consumatorului român.