Să ne întoarcem puţin în timp.
În caz că nu vă mai amintiţi, primele cartele prepaid cu oferte mişto au fost Connex GO (ce-i al tău e al tău) şi Kamarad. Cea din urmă fiind şi prima încercare de sub-brand care să nu fie neapărat asociat cu operatorul. Cartela Connex GO avea nişte tarife care în ziua de azi pot părea astronomice: vreo 60 de cenţi pe minut. Kamarad avea o ofertă foarte bună de 15 cenţi pe minut cu un număr preferat. Tot la una dintre cartelele Connex ţin minte că îţi dădeau credit pe măsură ce acumulai minute primite. La 200 de minute (parcă) primeai un dolar credit.
A trecut ceva timp şi ofertele s-au schimbat, multă vreme n-a mai fost nimic care să rupă. Până când a venit Cosmote şi a introdus cartela cu 2000 de minute în reţea. Asta era prin 2006, o revoluţie în telefonia mobilă, după cum suna reclama. Ţin minte că a fost bătaie pe cartelele alea, găseai foarte greu SIMuri, un coleg a cumpărat vreo 10-15 şi le-a vândut mai scump, noi am luat pentru toată gaşca şi am început să vorbim la telefon non-stop.
După încă câţiva ani Cosmote a venit cu un brand nou pe care l-a promovat destul de agresiv: cartela Frog. Comunicare nelimitată în grupul Frog şi 3000 de minute + 3000 de SMSuri în Cosmote şi vreo 75 de minute naţionale. N-a mai avut acelaşi impact, oferta n-a mai fost atât de surprinzătoare.
Şi recent s-a lansat Indygen, un brand al Vodafone. 1,5 GB de net reportabili, voce şi SMSuri nelimitate în grupul Indygen şi un sistem bazat pe puncte. Cei 1,5 GB de net sunt de fapt 500 de indypoints care pot fi transformate în 500 de minute sau 500 de SMSuri (1 punct = 3 MB de trafic sau 1 minut de convorbire sau 1 SMS). Practic, noutatea vine dintr-o flexibilitate foarte mare. Nu mai ai un număr fix de minute sau de mesaje, ai punctele astea pe care le foloseşti cum vrei. Plus alte chestii simpatice care vin împreună cu conceptul şi poziţionarea.
Întrebarea legată de Indygen e: „o să prindă”? Istoria ne zice că nu. Mereu au prins cartelele care chiar veneau cu o ofertă foarte interesantă, spre deosebire de ofertele bunicele împachetate frumos. Probabil că se va ajunge la 10-15.000 de cartele, vor fi nişte tineri care vor folosi o vreme reţeaua şi mai apoi se va stinge. Nu cred că o să se întâmple ca în cazul cartelei Kamarad după care plângea lumea când a fost scoasă de pe piaţă.
În rest, foarte mişto brandul, felicitări echipei de comunicare, am văzut că s-au făcut investiţii substanţiale. Drăguţă şi abordarea cu zona de content educaţional. Păcat că nu-i ajută foarte mult produsul.
1 comentariu. Leave new
Cosmote a intrat cu 200minute si mesaje in retea (da in 2006), nu cu 2000minute si mesaje care se intampa mai tarziu prin 2009 cred. Si nu erau greu de gasit simurile acelea, erau cate doreai. Normal ca erau cat de multe, fiindca ei doreau sa atraga cat mai multi in reteaua lor.