Începând de azi tabloidul The Sun a introdus plata pentru tot conţinutul online. Este primul tabloid din UK care cere bani pentru accesul pe site. În primele 2 luni accesul va costa o liră pe lună, urmând ca mai apoi costul să fie de 8 lire pe lună + ceva taxe (8,67 în total). Pe prima pagină în momentul de faţă sunt 3-4 ştiri cu exclusivităţi care te îndeamnă să cumperi membership şi foarte multă reclamă la acest paywall numit Sun+.
Pentru cei care cumpără cel puţin 20 de ediţii print pe lună, accesul e gratuit în baza unor coduri. Sistemul e foarte interesant şi e de urmărit, mai ales că s-au băgat 20 de milioane de lire în achiziţionarea drepturilor online pentru toate golurile şi fazele importante ale meciurilor din Premier League în următoarele 3 sezoane. În plus, abonaţii vor avea la dispoziţie şi o serie de oferte speciale în genul Groupon.
În momentul de faţă siteul The Sun atinge cam 1.8 milioane de unici pe zi, e de văzut cu cât o să scadă traficul. The Times a pierdut 90% din vizitatori în momentul în care a ridicat paywallul (acum 3 ani).
Se vor pierde foarte mulţi bani din advertising, însă din câte am înţeles nu se renunţă de tot la publicitate, scăderea va veni din traficul mult mai mic. După calculele făcute de cei de la The Guardian, ar fi nevoie de vreo 300.000 de abonaţi care să plătească accesul pentru a deveni o afacere profitabilă. Lor li se adaugă cei 2,4 milioane de oameni care cumpără zilnic ediţia tipărită şi care, teoretic, ar avea acces gratuit la site în baza codurilor de care am scris mai sus.
Cea mai importantă idee venită de la Mike Darcey, mâna dreaptă a lui Rupert Murdoch:
„This decision comes from a deep-seated belief that it is just untenable to have 2.4 million paying 40p for the Sun at the same time as a bunch of other people are getting it for free.”
Cel mai amuzant e că unii advertiseri se gândesc să-şi retragă campaniile de pe The Sun, cel puţin până când tabloidul o să ajungă la cei 500.000 de abonaţi pe care îi vrea până la finalul anului. Toată lumea aşteaptă să vadă dacă The Sun o să mai facă ceva trafic după ridicarea paywallului, deci pariul e destul de important. Dacă strâng 500.00 de abonaţi oricum câştigă foarte mulţi bani şi vor avea în continuare şi campanii.
PS: Cred că ştirea e o mare decepţie pentru jurnaliştii români. Cum o să mai facă Sport.ro topuri cu cele mai ciudate frizuri din fotbal? 🙁