Zilele trecute am fost la lansarea în România a brandului Krüger & Matz, care au adus cu ocazia asta şi două modele noi, un telefon şi o tabletă.
Când am ajuns eu, deja era pe scenă Michal Leszek, fondatorul companiei, care ne-a povestit câte ceva despre cum s-au dezvoltat în Polonia, ce oportunităţi văd ei pe piaţa din România, ce tipuri de produse au.
Foarte mişto mi s-a părut atitudinea relaxată a polonezului, care a zis de la început că ei n-au cele mai bune telefoane. Nici nu le trece prin cap să comunice asta, e o abordare pe care o pot avea Apple sau Samsung, dar nu Krüger & Matz. Şi mi se pare o abordare extrem de cinstită pentru un brand care intră pe zona dispozitivelor accesibile. Un telefon Krüger&Matz Live 2 LTE va costa în jur de 900 de lei.
Însă brandul se poziţionează pe nişa accesibilelor drept un produs cu un design foarte bun şi cu servicii de calitate post-vânzare. Adică „nu avem noi cele mai bune telefoane de pe piaţă, dar arată foarte bine şi avem un service foarte bun”.
Şi asta în contextul în care toate produsele astea mai ieftine vin şi comunică acelaşi lucru: CEL MAI BUN TELEFON din categoria lui (eventual cu litere cât mai mici). Ceva de genul „avem cel mai şmecher smartphone dintre telefoanele sub 500 de lei”. Sau „cea mai bună alegere! *dintre telefoanele cu două butoane roşii”.
Lumea nu mai vrea să fie păcălită, nu vrea să i se vândă mai mult decât e. Ştim cu toţii că telefonul pe care îl cumpăr nu e iPhone, că n-am bani de aşa ceva, nu-mi spune că ăsta pe care îl iau cu 500 de lei e cel mai bun, ştim amândoi că e o minciună. În schimb vino cu ceva nou, cu un design interesant (de exemplu) şi comunică-mi asta.
Tot cu ocazia asta s-a lansat şi un videoclip filmat parţial cu telefonul Krüger&Matz Live 2 LTE, ceva cu Whatsapp, Horia Moculescu şi Marius Moga.
Despre subiect găsiţi detalii şi la Radu.