iulian_stanciu_emag

Marţi am participat la o întâlnire informală cu Iulian Stanciu, CEO-ul eMag şi încă doi oameni care ocupă poziţii cheie în companie. N-a fost o întâlnire despre Black Friday, fac un eveniment separat legat de asta săptămâna viitoare, ci mai degrabă o “împrietenire” cu oameni din zona de blogging care sunt şi clienţi eMag şi ar putea să aibă nişte insighturi interesante.

Am mai fost la astfel de întâlniri de-a lungul timpului şi de obicei lucrurile sunt făcute la iniţiativa unui om de PR, care trage vreo 2 luni de CEO, iar când întâlnirea chiar se întâmplă, e o atmosferă total artificială, cu întrebări şi răspunsuri “corecte”. Eh, aici n-a fost deloc aşa, mai degrabă am avut senzaţia că fondatorii unui start-up vor să cunoască nişte utilizatori ca să ia feedback pe un produs nou lansat. Cam atât de interesaţi erau oamenii, atât Iulian Stanciu, cât şi Tudor Manea (director general eMAG România) și Bogdan Axinia (VP pe Tehnologie).

Întrebări frecvente

Dintre întrebările pe care şi le pun oamenii, s-a răspuns la următoarele:

De ce nu există istoricul preţurilor la eMag?
(întrebarea de fapt vrea să pregătească povestea cu înainte de Black Friday cresc preţurile artificial) Nu există un istoric pentru că ar fi fluctuaţii prea mari. Pe lângă promoţiile constante, pe eMag există un algoritm automat care scade preţul unui produs în momentul în care un competitor are preţuri semnificativ mai mici. În plus, mai e şi fluctuaţia dată de preţurile magazinelor din Marketplace.

Concret: urmăresc acum un telefon mobil pe care am decis să-l iau înainte de Black Friday. Preţul de bază: aproximativ 2700 de lei. A fost la promoţie la 2150, apoi la 2250, apoi la 2350. S-au încheiat toate campaniile, a revenit pe la 2700 de lei. La scurt timp a ieşit din stoc. Cofffre mi-a dat notificare că a scăzut la 2100, dar preţul era de pe QuickMobile. Apoi EvoMag a scăzut preţul la 2140, în câteva ore a intrat produsul în stoc la 2200 de lei pe Emag.

De ce nu îşi face eMag firmă de curierat?
Pentru că pur şi simplu ăla e alt business. Nu îi interesează aşa ceva, ei fac comerţ.

Care e preţul real al unui produs?
Ăla pe care îl plăteşti. Restul sunt supoziţii. Cum alegi să plăteşti? Te gândeşti cât eşti dispus să dai pe un obiect.

Să am încredere în Marketplace?
Reprezentanţii eMag spun că există un sistem destul de strict de filtrare a retailerilor din Marketplace. La 3 avertismente, eşti dat afară şi au fost cazuri cu anumite firme.

De ce nu are eMag preţuri mai mici?
Pentru că vor să se axeze pe valoare adăugată, uşurinţă în cumpărare şi alte beneficii, nu să intre într-o luptă a preţurilor.

Cifre interesante

400 de programatori lucrează la eMag, fiind cel mai mare cost la companiei; în ultimul an s-a dublat numărul de programatori.

În 2011 cifra de afaceri era la 130 de milioane de dolari, acum e la 500 de milioane de dolari. Bulgaria şi Ungaria sunt aproape fiecare de 50 de milioane, primul fiind deschis acum 3 ani, cel din urmă acum 2 ani.

45 de oameni lucrează în Bulgaria
20 de oameni lucrează în Ungaria
(la început au folosit resursă umană din România şi au coordonat operaţiunile de aici, cu tot ce presupunea asta: call-center, traduceri etc.)

47% din trafic e efectuat de pe mobil.

Au ajuns la peste 600k de vizite pe zi.

Black Friday înseamnă vânzări de 10% din tot anul. De data asta aleg să o comunice drept “Ziua cu cele mai multe reduceri din an”.

Anul ăsta vor fi 250.000 de produse la reducere.

În acest moment sunt 800 de selleri în marketplace.

New features

În curând va fi disponibilă editarea adresei şi a datelor de facturare.

Pe mobil deja e disponibilă cumpărarea din aplicaţie cu un simplu Swipe. Pentru acest Swipe există un delay de 30 de minute în care puteţi anula comanda. Asta înseamnă că un produs poate să apară cu Stoc epuizat acum şi peste jumătate de oră să fie din nou disponibil.

Promoţiile zilei vor fi în curând doar pe aplicaţii, tot acolo vor veni şi notificări atunci când preţul scade pentru produsele din lista ta de favorite (deci tooluri gen Cofffre devin cam inutile).

Acum e în beta şi livrarea în 2 ore non-stop pentru comenzile din Bucureşti. Costul este de 39 de lei, iar în acest moment au cam 50 de comenzi pe zi.

Overall, a fost o discuţie constructivă, în care s-a cules feedback pentru dezvoltările viitoare. Sunt foarte multe lucruri în plan, însă lucrurile se schimbă treptat. La final am primit şi câteva mostre din căutările care se mai fac pe eMag. Amuzant e că pentru tot ce înseamnă aipăl, eipăl şi alte variante, cică au setat să primeşti rezultate cu produse Apple :))

Dacă vreţi informaţii mai multe, puteţi citi articolul lui Radu, am reuşit să scriem informaţii diferite chiar dacă am scris amândoi o grămadă.