În ultima vreme au reapărut evenimentele amuzanto-dubioase la care văd că dau attend şi oameni cu capul pe umeri. Mă rog, dau Interested sau Going, e cam acelaşi lucru, Facebook creează un story pe Newsfeed plecând de la informaţia asta.

Sigur le ştiţi. E evenimentul ăla cu eclipsa totală de soare, ăla cu autostrada Comarnic-Braşov şi multe, multe altele. Le vedem, râdem, dăm un share, un like, un haha, dăm şi un Going.

Problema e că interacţionând cu acele evenimente devenim parte dintr-o audienţă care poate fi targetată foarte uşor pe Facebook cam cu orice anunţ. Este super uşor să te foloseşti de un eveniment aparent inofensiv pentru ca mai apoi să livrezi nişte anunţuri ce pot fi dăunătoare sau dubioase. Manipulare 2.0.

Dacă nu ştiaţi, există în Facebook Ads Manager opţiunea de a afişa reclame oamenilor care au răspuns la un anumit eveniment (creat de tine). Să zicem că aţi răspuns la un eveniment legat de o autostradă sau un WC. În cel mai bun caz vă targetează cineva cu nişte reclame la un detergent sau la o bere. În cel mai rău caz, ajungeţi să vedeţi reclame cu substrat politic sau religios.

Sigur, voi sunteţi smart şi n-o să vă manipuleze pe voi, dar puteţi băga mâna în foc pentru toată lista voastră de prieteni? Pentru că odată ce creaţi un story printr-un “Going”, le afişaţi şi lor informaţia. O validaţi prin apăsarea unui buton, ceea ce îi poate transforma în victime ale manipulării.