Zilele trecute a avut loc un eveniment eMAG în cadrul căruia Iulian Stanciu a prezentat noutăţile “de vară” ale companiei. Nu ştiu cine a venit cu ideea acestor evenimente periodice, dar mi se pare că e o idee foarte bună. eMAG e printre puţinele companii mari care fac astfel de evenimente la intervale fixe de timp. Sunt cel puţin 4 pe an, unul pe la începutul anului, altul în vară, apoi unul de toamnă şi cel de Black Friday. Ritmul ăsta e mai degrabă specific multinaţionalelor, e bine că l-a preluat o companie românească.

120 de milioane de euro investeşte eMAG anul ăsta, cea mai mare parte din sumă fiind direcţionată către depozitul de la Giurgiu, care va fi uriaş. 120.000 de mp la început, urmând ca mai apoi să fie extins până la 600.000 de mp.

Două servicii noi:

1. livrarea la mare în aceeaşi zi (dacă dai comanda până în ora 12:00) şi a doua zi (dacă dai comanda între 12:00 şi 24:00). De ce la mare? Pentru că autostradă. N-aş zice că are legătură cu sezonul estival, pur şi simplu e relativ uşor să ajungi acolo cu un camion consolidat, să descarci şi să trimiţi mai departe. Serviciul e disponibil din 2 iulie.

2. cartele prepaid cumpărate direct din contul eMAG. Acest serviciu va fi disponibil din octombrie.

Mai sunt şi alte chestii precum livrarea a doua zi pentru comenzi până la miezul nopţii (Bucureşti şi Ilfov), mai multe intervale de livrare pe acea livrare în aceeaşi zi. Paşi mici şi în general pe lângă Bucureşti, că aici sunt depozitele mari. Dacă am avea autostrăzi ar putea face 2-3 depozite prin ţară sau unul mare la mijloc. Dar cum nu avem autostrăzi, improvizăm.

În altă ordine de idei, am primit recent şi nişte date legate de cardul de credit lansat de eMAG în parteneriat cu Raiffeisen Bank. Sunt peste 10.000 de astfel de carduri emise, iar la 93% din ele s-a folosit plata în rate fără dobândă. Nu prea înţeleg exact la ce l-au folosit ceilalţi 7%, că scopul cardului ăsta e, să iei bani fără dobândă şi să-i plăteşti în rate. Poate că au vrut doar restul de bonusuri care se mai dau. Apropo de asta, suma punctelor de loialitate a ajuns la 100.000 de euro. Dacă bonusul maxim e de 10%, putem calcula o medie de 5% în bonusuri, deci s-au făcut cumpărături de cel puţin 2 milioane de euro cu cardul ăsta în 6 luni. La 10.000 de carduri nu e aşa mult, vreo 200 de euro de persoană.