Later Edit: Articolul e programat de câteva zile, aseară s-a anunţat că Telekom şi DigiSport vor transmite meciurile din Italia şi Spania în următorii 3 ani. Ce-am scris mai jos rămâne în picioare, doar că de data asta n-au mai tras de timp până în etapa a 2-a, ci au bătut palma la începutul sezonului. Oricum, s-ar fi agitat lumea vreo 2 săptămâni, pe urmă uitau că există campionatele alea două.


Până la ora la care scriu acest articol, nicio televiziune n-a semnat pentru difuzarea meciurilor de fotbal din Italia şi Spania. Şi asta pentru că spaniolii de la MediaPro (nicio legătură cu MediaPro-ul de la noi) cer 35 de milioane de euro pentru următoarele 3 sezoane din ambele campionate. Iar principalele televiziuni de la noi nu vor să dea atâţia bani. De ce? Pentru că sunt conştienţi şi ei că fotbalul din Spania nu valorează atât. Italia s-a mai ridicat în ultimii 2 ani, AC Milan şi Inter dau semne că şi-ar putea reveni, Fiorentina s-a întors în primele 6, sunt premise pentru un campionat interesant. Paradoxal, fix venirea lui Ronaldo ar putea să dăuneze, pentru că un parcurs impecabil al lui Juventus ar ucide iar campionatul şi ar diminua interesul.

Însă în Spania e aceeaşi chestie de 10 sezoane încoace. O luptă surdă în doi, în care mai intervin din când în când pe post de sparring-partner echipe precum Sevilla, Valencia sau Atletico Madrid. Restul nici nu contează. Aşa că meciurile de interes sunt cel mult 2-3 pe etapă, şi asta pentru că unii oameni vor să vadă cum se chinuie Messi şi compania contra unora de nivelul lui Sporting Gijon sau Girona. Sigur, Villareal – Bilbao e un meci de tradiţie, două echipe bune, dar spuneţi-mi un singur jucător de la oricare din ele. Exact. Şi ar mai fi duelurile unflate dintre Real şi Barca.

Aceeaşi situaţie a fost şi anul trecut cu Germania. Câţi oameni vor să vadă un meci dintre Freiburg şi Augsburg? Bayern Munchen, Borusia Dortmund şi cam atât. Restul echipelor de tradiţie sunt la pământ. Wolfsburg, Werder Bremen sau Schalke 04 se zbat la mijlocul clasamentului an de an, Stuttgart a avut de multe ori emoţii la retrogradare, Koln şi Hamburger SV chiar au picat în ‘B’. Şi-atunci cât interes să fie din partea microbiştilor?

Nu vă miraţi dacă Telekom şi Digi vor mai juca “poliţistul bun, poliţistul rău” cu cei de la MediaPro şi vor lăsa să treacă vreo 2 etape până la încheierea unei înţelegeri. Sau poate că vom avea parte chiar de un an pe bară (deşi mi-e greu să cred, Italia şi Spania nu sunt chiar atât de puţin cerute precum Germania) în care deţinătorii drepturilor să-şi mai ajusteze pretenţiile la realitatea din faţa televizorului.