N-o să fac articolul “ăla” în care dau linkuri afiliate şi bag live-blogging pentru că nu mi-am luat liber de la birou special pentru ziua asta. Totuşi, voi pune pe parcursul zilei câteva update-uri la acest articol, în special cu cifre şi cum evoluează ele, comparativ cu anul trecut şi comparativ cu aşteptările celor de la eMAG. 

Dacă vreţi să săriţi direct la concluzii.

Dar vă recomand cu căldură nişte oameni care fac live-blogging de ani buni:

Vali – are multe cataloage cu reduceri de la tot felul de magazine, nu doar online + discuţii interesante în zona de comentarii.

Radu – tot aşa, multe informaţii + un concurs în care dă premiu un GoPro Hero şi nişte vouchere la Fashion Days.

Marius – tot live-blogging şi selecţie de produse interesante.

***

Revenind. Idei importante:

Mi se pare că tendinţa din acest an a fost să se dea reduceri la produse mai scumpe. Pentru gama entry-level am văzut oferte mai mult la branduri no-name, în timp ce branduri consacrate precum Samsung, aveau produse mai scumpe la vânzare. Aici cred că a intervenit şi bugetul de marketing la care au contribuit brandurile partenere.

A apărut Narcos: Mexico pe Netflix. Am scris ieri cum mi s-a părut prima jumătate de sezon. Ok, poate nu e strict legat de Black Friday, but hey! E ştirea zilei, după BF!

3 puncte procentuale creştere pentru plata cu cardul. 33% faţă de 30% anul trecut.

Doar 22.500 de clienţi noi în acest moment, eMAG a avut 55.000 de clienţi noi în 2017, cred că se aşteptau la mai mult anul acesta.

Vânzări la ora 11:00. Practic, în 4 ore, s-a vândut aproape cât se vânduse într-o zi întreagă acum 2 ani.

11:17 – A scăzut procentul de comenzi prin curier, anul trecut era peste 70%, acum a crescut mult showroom-ul. Nu-mi dau seama dacă are legătură cu problemele curierilor din ultimii ani sau faptul că s-au deschis mai multe showroomuri.

11:45 – Costul pentru pachetele de la finala Champions League din 2019, care are loc la Madrid, mi se pare uriaş. 5600 de euro pentru două persoane în condiţiile în care ai loc la peluză? C’mon! (am pus link afiliat, poate sunteţi microbişti :)) ).

Au trecut aproximativ 5 ore de campanie şi eMAG e aproape de valorile din 2016. Pentru primele ore atât ei, cât şi Fashion Days au raportat creşteri cu 40%. Dacă, printr-un miracol, eMAG păstrează trendul ăsta, până la finalul zilei ar depăşi 500 de milioane de lei. Estimările lor sunt undeva la 400 de milioane de lei, eu cred că vor fi aproape de 460 de milioane de lei, adică 100 de milioane de euro într-o singură zi.

13:35 – Datele eMAG la 13:35, deci 6 ore şi jumătate de campanie: 323 de milioane de lei. 30.000 de clienţi noi. Aici e un trend interesant. La ora 9:00 erau doar 15.000 de clienţi noi, mă aşteptam să nu mai crească foarte mult cifrele astea. Dar iată că s-a dublat numărul de clienţi noi. Probabil că mulţi oameni şi-au sunat cunoscuţii şi le-au spus că au găsit oferte bune pe eMAG.

Doar 21 de comenzi pe cursuri şi activităţi + 52 de comenzi pe înfrumuseţare.

Am pus şi categoriile, între timp a mai crescut valoarea totală a comenzilor cu vreun milion şi ceva.

Cea mai mare comandă în acest moment: aproape 28.000 de euro! Şi aici nu intră maşinile din câte am înţeles. Mi se pare ireal, chiar aş fi curios să aflu ce au comandat acei oameni (sau măcar câte produse au luat).

16:30 Gata, s-a atins pragul de anul trecut. Momentan sunt peste 360 de milioane de lei. 

De asemenea, coletele eMAG au ajuns pe Marte (dar la mine la birou încă n-au ajuns). Mai exact, distanţa pe care au parcurs-o toate coletele e egală cu distanţa până la planeta Marte.

Elon Musk be like: “CE??? Au ajuns unii înaintea mea pe Marte?”

17:30 Două super oferte la software: licenţă Windows Pro 10 la 280 de lei. Un preţ excelent, mai ales că e o licenţă Retail. Cu menţiunea că e vândut de un seller din Marketplace.
De asemenea, ESET Multi-Device Security 3, 12+12 luni gratis, 3 utilizatori la doar 100 de lei.

Vânzările au atins 375 de milioane de lei.

17:40 Am dat şi prima comandă cu ridicare de la eMAG Easybox. Era o comandă de doar 100 de lei (acel set de antivirus) şi am economisit cei 15 lei pe transport. Am selectat un Easybox (acele automate aflate în benzinăriile OMV) care e foarte aproape de casă. Cu ocazia asta voi putea să şi testez serviciul şi să scriu despre el pe blog :D Practic, am economisit 15 lei şi am câştigat un subiect de articol.

18:00 Peste 380 de milioane de lei valoarea totală a comenzilor pe eMAG. Din numărul comenzilor pe care le-am dat (prima la 7:06, ultima acum vreo 20 de minute) reiese că sunt peste 500.000 de comenzi, poate 600.000. Asta înseamnă că media este de 2 produse per comandă.

20:00 S-a depăşit pragul de 400 de milioane de lei, sunt chiar 405 milioane de lei în vânzări. O chestie super interesantă: numărul de produse nu a depăşit 1,1 milioane. E similar cu anul trecut, însă vânzările sunt cu 10 milioane de euro în plus. De unde vine creşterea? Cu siguranţă, o parte din creştere e dată şi din preţurile anumitor produse (cursul de schimb, alţi factori care influenţează structura de preţ precum preţul petrolului), însă putem vorbi de un trend: românii cumpără lucruri mai scumpe de la an la an.

21:30 S-a mai domolit creşterea, într-o oră şi jumătate s-a comandat de “doar” 25 de milioane de lei. Încep să cred că n-o să se atingă pragul de 100 de milioane de euro. Aproape că îmi vine să mai dau şi eu nişte comenzi ca să-i ajut. :))

23:45 E cam oficial, se va trece pragul de 100 de milioane de euro. Brace yourselves, vin ştirile cu “Ce magazin online din România a vândut de 100 de milioane de euro într-o singură zi” şi “N-o să-ţi vină să crezi cât a vândul eMAG într-o singură zi. Alţii nu vând atât într-o viaţă”.

În acest moment sunt la 450 de milioane de lei şi mai sunt 2 ore de reduceri. Sunt 53.000 de clienţi noi. Aici nu-mi dau seama exact dacă cifra pe care o aşteptau ei era 55.000 sau atât au avut anul trecut.

Însă abia aştept să tragem linie şi să vedem exact cum stau lucrurile la final, voi face o paralelă şi cu cifrele din anii trecuţi.

Concluzii de final

02:00 Gata, it’s done! 460 de milioane de lei într-o singură zi de reduceri. Este excelent, dar nu e acea sumă rotundă de 100. Sunt “doar” 99 de milioane de euro, de fapt puţin sub 99. Diferenţa nu e chiar aşa mică, mai aveau nevoie de vânzări de mai bine de 1 milion de euro.

Suma exactă, la cursul de ieri ar fi: 98,535,774.78 euro.

Aproximativ 1,3 milioane de produse vândute şi 55.000 de clienţi noi.

Am adăugat şi un tabel în care am adunat cifrele din ultimii ani.

Ce e de reţinut: creştere pentru plata cu cardul de 4 puncte procentuale de la an la an. Mi se pare bine, mai ales că anul ăsta a mai scăzut procentul comenzilor livrate prin curieri (au apărut şi acele Easy box, sunt mai multe oficii poştale, noi showroom-uri etc.

Traficul pe mobil a crescut cu aproape 10 puncte procentuale! E aproape de 80%, probabil că peste câţiva ani va ajunge la 90%. Şi eu mi-am făcut toate cumpărăturile din aplicaţie, în pat, imediat ce a sunat ceasul. L-am setat la ora 7, m-am trezit, am văzut că au început deja reducerile, la 7:06 aveam deja prima comandă, după alte 15 minute comandasem cam tot ce aveam de luat.

Numărul de televizoare vândute creşte de la an la an. Asta e observaţia mea preferată, în ţara lui “eu nu mă uit la TV, nici nu mai am televizor în casă”.

Abia acum au ajuns la 1,3 milioane de produse vândute, după ce anul trecut se aşteptau la numărul ăsta şi nu l-au atins. Însă sunt 200.000 de produse în plus şi vreo 100 de milioane de lei.
Am făcut pe parcursul zilei de ieri un calcul, preţul mediu pe produs în 2016 era la 50 de euro, anul acesta ajunge la aproximativ 76 de euro per produs.

 
2016
(previziune)
2016 (real)
2017 (previziune)
2017 (real)
2018 (previziune)
2018 (real)
Vizite6,7 mil.6,2 mil.-8,3 mil.-9,5 mil.
Valoarea
comenzilor
250 mil.301 mil.350 mil.360 mil.400 mil.460 mil.
Produse
vândute
800.0001,1 mil.1,3 mil.1,1 mil.
2 mil. stoc
3 mil.
(în stoc)
1,28 mil.
Vizitatori
simultani
-450.000-473.000-405.000
KG aur-13 kg-4 kg5,8 kg
Clienţi noi---100.000-55.249
Trafic mobil-64,17%-68,19%-77,83%
Plăţi card-26,11%-30,69%-33,94%