in Web

the_sun_free2

Pe 1 august 2013 The Sun devenea primul tabloid din Marea Britanie care ridica paywall total. Mişcarea era menită să aducă mai mulţi bani, costul abonamentului fiind de 8 lire pe lună + taxe. La momentul respectiv traficul TheSun.co.uk ajungea la 1.8 milioane de unici pe zi. Pe lângă conţinutul exclusiv, ştiri şi foto de tip paparazzi, tabloidul venea cu încă un argument pentru abonare: rezumatele şi golurile tuturor meciurilor din Premier League, achiziţionate în exclusivitate pentru 20-30 de milioane de lire. Sezonul 2015-2016 este ultimul în care e valabil acest contract.

La introducerea paywall-ului traficul a scăzut cu 62%, timpul pe site a scăzut de la 4 minute la puţin peste 1 minut, iar bounce rate-ul a crescut şi el.

În iulie, The Sun a permis accesul gratuit la o parte din conţinut, drept urmare având o creştere la 800.000 de vizitatori pe zi. În august au ajuns la 1,3 milioane de vizitatori pe zi, pe măsură ce oamenii aflau despre eliminarea taxei pentru acces. În decembrie 2013 aveau 117.000 de abonaţi, iar în decembrie 2014 The Sun declara 225.000 de abonaţi care plăteau 8 lire lunar pentru accesul la site. Adică un venit de 20 de milioane de lire anual, care acoperea doar drepturile pentru acces video online la Premier League, însă între timp cotidianul a achiziţionat drepturile pentru multe alte sporturi. Practic, targetul iniţiat dat de specialişti era de 250-300.000 de abonaţi pentru a ajunge pe zero, dar între timp au mai făcut investiţii în content şi totul a devenit neprofitabil.

The Sun vrea să se bată pe felia de advertising pe care o împarte cu Mail Online şi The Mirror. News UK, compania care editează The Times şi The Sunday Times, a implementat încă de acum câţiva ani paywall-ul, iar în cazul celor două cotidiene a avut ceva mai mult succes.

Noi rămânem cu cifrele şi cu încă un eşec al paywall-urilor înregistrat la catastif. Din 1.8 milioane de unici care vizitau The Sun în 2013, s-au abonat doar 117.000, un an mai târziu cifrele dublându-se (probabil prin efoturi susţinute de promovare).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu