Toată lumea are boala să contorizeze ceea ce se întâmplă în onlineul românesc dincolo de useri şi afişări. E bătălia pe ce regie are mai multe site-uri în portofoliu şi câţi bani scoate de pe ele. Toată lumea se dă cu părerea despre câţi bani vor veni, ce se va întâmpla cu piaţa, cum afectează criza etc.
Despre bloguri puteţi citi două articole apărute azi în Business Magazin şi Business Standard.
Ideea e că la noi sunt mai puţini bani decât afară. Dar asta nu pentru că suntem mai săraci. Ci pentru că nu avem din ce să scoatem bani. Lăsând la o parte blogurile, câte siteuri creează conţinut original? E mult spam, site-urile sunt făcute pe genunchi iar iniţiativele mişto sunt doar din când în când.
iLeo şi MRM n-au făcut până acum vreo chestie care să ne lase cu gura căscată.Bradul digital făcut de MRM pentru radio 21 a fost nice, dar cam atât.
Şi problema e că predicţiile şi analizele de care vorbeam mai sus se fac în comparaţie cu piaţa din afară. Şi se trezesc oameni să zică ‘ah, păi alţii scot X mii de euro pe lună din nuj ce business online’.
Hai să ne uităm puţin cum tratează ING comunicarea online (click pe banner şi uitaţi-vă până la capăt)
Revenind. Este vorba de o bancă. Şi aşa fac ei promovare online unor depozite bancare. Repet. Depozite bancare. Nu e vorba de Cadbury care vinde ciocolată şi poate să iasă cu aşa ceva.
Mai mult, 10 din cele aproximativ 40 de spoturi care se vor difuza în pauza Super Bowl promovează businessuri online.
Adică, pe lângă Cola, Pepsi, Sony şi GE, vom avea spoturi de la GoDaddy, Cars.com, E-trade financial. Şi ca bonus avem două siteuri de joburi care au cumpărat spaţiu de difuzare la Super Bowl (care e printre cele mai scumpe evenimente).
La ei un site e un business, la noi, întâmplător se scot şi nişte bani din unele site-uri. Nu numai că marile companii folosesc ca lumea onlineul ca unealtă de comunicare, dar şi businessurile online îşi permit să treacă în offline cu promovarea.
Şi vă las cu spoturile de la Monster.com şi CareerBuilder.com, care sunt foarte tari. Pentru că nu poate nimeni să apară la Super Bowl cu nişte chestii de doi lei.
Monster.com
Spot 2, 3
CareerBuilder.com
15 comentarii. Leave new
Foarte tare al doilea filmulet. Ce mai tipa aia….ce gura avea:D
Si mie mi se pare foarte importanta chestia cu creativitatea.
Ma crezi, insa, ca am idei pe care mi-e teama sa le folosesc pe blog pentru ca-s prea mic? Si pentru ca nu mi-ar conveni sa le foloseasca ulterior altcineva (cu trafic mai mare) si sa culeaga laurii.
Mie mi se pare ca blogurile din top nu se remarca prin creativitate. Un articol din 10 e de genul „de ce eu am trafic si tu nu”. Iar metoda asta e.. pe cat de simpla, pe atat de eficienta.
@sorin: ce zici, parca sunt mai bune decat alea de la ejobs, nu? :))
@catalin: nu conteaza cat de mare sau mic esti. ideile bune ies la suprafata 🙂 in plus, important e numarul de cititori (si facea cineva o diferentiere foarte corecta pe ideea asta). nu te ajuta cu nimic sa ai 5000 de vizitatori pe zi. poate doar pentru orgoliu sau daca vrei sa faci bani.
Pai despre orgoliu e vorba. Chiar si lucrurile altruiste (campanii de educare, caritabile, etc.) hranesc ego-ul: „EU am facut asta”.
Fiecare are motivatia lui. Si propriile lui reguli. Asta duce la trasarea unor limite (in functie de obiective, educatie, nivel de moralitate).
@Catalin Lasa-i tu pe ei sa aiba grija de ei insisi si fa-te tu mare..asa, macar cat sa scapi de „frica”.. 😉 Are dreptate hoinaru: ideile bune ies la suprafata, stai linistit! 🙂
@catalin sa-ti dau un exemplu cu traficu asta: acum mult timp (prin 2007) cand eram la inceput, am pus o poza cu elena udrea pe blog. e a 4-a in google. ma calca pe nervi sa stiu ca lumea intra doar pentru poza aia. si ii vad, sunt acei 25% care imi vin din google. si as prefera sa nu mai fie deloc. pentru ca nu ma ajuta cu nimic. imi place sa cred ca restul vizitatorilor ma citesc. degeaba te umfli in pene cu x mii de vizitatori.
e un sentiment mult mai misto cand cineva pe care admiri iti zice… bravo, ti-am citit blogul, e misto. sau cand comenteaza 😉
Imi permit sa te contrazic. E bun si traficul respectiv. Uite de ce:
http://reinvented.ro/?p=968#comments
Citeste penultimul comentariu.
@catalin: nu prea cred in noroc atunci cand vine vorba de cititori. recomandarea si blogrollul sunt sfinte. idealul meu este sa ajung sa scriu atat de bine incat fiecare dintre cititorii mei sa spuna unui prieten: bai, trebuie neaparat sa-l citesti pe hoinaru.
fiecare cu perceptia lui…
si in cazul respectiv, din start scade in ochii mei omul ala daca isi dorea informatii despre eleva porno (nu, nu sunt habotnic sau ceva de genu, pur si simplu nu mi se pare in targetul meu)
O sa-ti urmaresc evolutia.
Mult succes. 🙂
P.S. ti-am dat o leapsa 😛
Catalin nu sunt deloc de acord cu tine. Daca scrii pentru trafic apuca-te sa faci bani. Sunt atat de fericita ca mai am foarte putini rataciti din google (un maxim de 10), cautau diverse pe care nu le gaseau la mine (id-uri de fete 13-14 ani, formule econometrie) poate ca am pronuntat cuvintele astea in bloguri dar sigur nu am nici o formula in blog.
ideile ies mereu, nu e o teorie, nu e o conspiratie, nu cauta nimeni sa te fure :))
eu il aprob total pe hoinaru. prefer oamenii care imi spun: bai a fost misto articolul ala, m-a atins, simteam o chestie si am gasit o rezolvare la tine (ai vazut ca scriu uneori mai mooshi asa), sau cum mi-a zis o tipa zilele trecute, am dat articolul despre angajari colegilor de birou, a fost tare misto, ne-ai prins exact cand ne faceam griji…
fiecare scrie pentru ce poate, orgoliul cred ca poti sa ti-l hranesti si in alta parte.
Catalin dupa cum vorbesti, am impresia ca tu iti doresti sa scoti bani din blog. te simt :)) si aici o sa gasesti pledoaria mea impotriva banilor din blog.
din punctul meu, blogul e cel mult pentru branding personal
Ugh, discutia asta trebuie purtata la o bere. E greu, totusi, sa-ti faci o parere despre cineva din cateva comentarii.
Articolele generatoare de trafic (vreo 3) le-am scris pe vechiul domeniu si chestia asta am facut-o pentru ca am fost fascinat de felul in care imi ajungeau vizitatori pe blog. Gandeste-te ca am blog de mai putin de 3 luni, de-asta m-am minunat de fiecare chestie descoperita (mai tii minte cum era la inceput?).
Cand m-am mutat pe noul domeniu, am si specificat ca traficul are cea mai mica prioritate. Si nici nu am de gand sa mai scriu articole de genul celor 3, pentru ca nu vreau sa-mi pierd cititorii la care tin.
In penultimul paragraf de aici e sintetizata parerea mea despre scrisul pe blog. Sub forma de sfat (sincer, e mai mult pentru mine). As vrea sa le iau apararea celor pe care i-ai criticat in articolul respectiv. Si nu, nu sunt afiliat cu ei, dar asta nu inseamna ca am ceva impotriva lor.
Apropo, de ce nu l-ai combatut pe Cabral??
Nici primul comentariu nu mi s-a parut offtopic (singura chestie pe care n-am inteles-o a fost faza cu scrisul in Word).
One last thing: doar cateva persoane apropiate (care mi-au urmarit blogul de la inceput) inteleg cu adevarat ce urmaresc sa obtin din el (si de ce). Si cateodata nici ele, pentru ca e un blog „despre evolutie” (a mea) deci si modul de a gandi e intr-o continua transformare. Si nu e o gaselnita, chiar cred in lucrul asta.
Ma uit la comentariul asta kilometric si nu-mi place faptul ca m-am justificat atata. Mi se pare ca in al patrulea comentariu am spus tot ce era de spus in doar cateva cuvinte.
@Simona (si Alex): cei pe care-i atingi cu articolele tale iti hranesc orgoliul. Si sper sa nu fiu inteles gresit (din nou) .. nu consider ca e ceva in neregula cu asta.
Anyway, de ce sa-l hranesti in alta parte? De ce nu pe blog? Exista o regula pentru asa ceva?
Am trecut in revista niste bloguri si am tras niste concluzii dure. Unii isi fac blog ca sa impresioneze „fata de langa blocul lor”, in speranta ca vor reusi sa „inscrie” datorita spiritului „cool” pe care il emana:) Din pacate, nu stiu sa puna o virgula, nu stiu sa faca acordul subiectului cu predicatul, nu stiu care e diferenta dintre o fraza si o propozitie.Singurul lucru care epateaza la ei, e freza „tepi” hranita cu tone de gel de 20000 lei:)Avem categoria celor care fac blog ca sa castige un ban in plus.Cum turnatul betonului nu mai e rentabil, iar meseria de ospatar nu aduce prea multi bani, sa zicem ca le „diger” motivele. Apoi, avem categoria vedetelor grobiene, care se folosesc de bloguri pentru a improsca cu noroi anumite persoane(blogul lui Mircea Badea sau a lui Bendeac).Pentru ei, blogul e un fel de cocina din care grohaie, ridicati in slavi de asa numitii „cititori de Libertatea”! Categoria asta de oameni se mai uita si la Diaconescu, cand isi plateste oamenii ca sa-l arunce la gunoi:)Trist e faptul ca Murphy avea dreptate: Suma inteligentei pe planeta e constanta, dar populatia e mereu in crestere:)Folositi prezervativul:) Cat despre categoria blogurilor, gen Andreea Marin, lucrurile sunt clare: din ratiuni publicitare.