in Televiziune

După toate discuţiile dintre RDS şi Discovery, iată că a apărut o nouă ruptură între cablişti şi staţii. Canalele PRO nu vor mai fi recepţionate de abonaţii Dolce începând cu 3 ianuarie. Cele două entităţi nu s-au înţeles la bani aşa că Pro şi-a strâns jucăriile. Dată fiind şi lunga negociere dintre RDS şi HBO, deducem că a fost un final de an greu pentru staţii.

Ce s-a întâmplat de fapt? Cabliştii (generic spus cablişti) încearcă să pună în cârca posturilor TV politica de dumping pe care au aplicat-o pentru a câştiga cotă de piaţă. E o afacere cu 3 părţi: clientul, providerul şi creatorul de conţinut. Dacă end-userul (clientul) are un preţ mic, fie providerul merge pe break-even şi plăteşte cât vor staţiile, fie alege să facă un profit şi cere staţiilor să lase preţul mai jos.

Normal că providerul n-o să vrea toată viaţa să meargă pe break-even după ce a investit nişte bani, aşa că va negocia preţuri mai mici ca să scoată profit. Oricum, goana după cotă de piaţă s-a cam terminat şi odată cu ea se termină şi gratuităţile, serviciile încep să coste.

2 comentarii. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu