in Advertising/PR, Casual stuff

Piarista, dolarii şi blogărenii

Mai întâi au dat-o în bară fetele de la Rogalski Grigoriu. Pe urmă blogosfera a reacţionat. Şi a tot reacţionat. Şi s-a trezit din nou acel vuiet al mulţimii care striga „Capul lui Moţoc vrem!” (Negruzzi, Costache – „Alexandru Lăpuşneanu”). Şi toată lumea a scris despre ce credea că merge prost în relaţia PR – Blogger şi cât de folositoare sunt reacţiile A-list Bloggerilor. Am avut deci reacţii la reacţii.

Eliza Rogalski, într-un post început prost, cu reflexivul lui „a risca” (nu ştiu ce pregătire are dumneaei, dar din postura de student la Litere îmi permit s-o trimit la Gramatica Limbii Române), comentează situaţia. Are deci o reacţie. Mi-a plăcut totuşi abordarea. E aproape amuzantă. Are un avânt de tipul „Când mă voi scula, pre mulţi am să popesc şi eu!” (op. cit)

Zice doamna Rogalski:

agenţiile de PR de pricep la consumator, nu la redactori, bloggeri sau dumnezei.

Carevasăzică piariştii ştiu ce dă bine să spui. Adică ce i-ar plăcea cetăţeanului X să vadă ca să cumpere produsul şi sau ce l-ar putea determina să aibă o atitudine pozitivă.

Conform Elizei Rogalski  omul de PR trebuie să ştie doar să facă o campanie.

În cazul ăsta de cine depinde restul? Cică de agenţiile de media. Dar nu cred că la agenţia de media te învaţă îmblânzirea lui Zoso sau cum să te bagi pe sub pielea lui Bobby Voicu.

Şi ne întoarcem. Campanii face şi advertisingul. Ce vrea consumatorul ştie şi advertisingul. Diferenţa este că advertisingul e pe bani şi PRul n-ar trebui sa fie. Sau, mă rog, e pe mai puţini bani. Deci PRul e varianta săracă a Advertisingului.

Problema vine din altă parte: PRul e nou în online. Deşi n-ar trebui să fie aşa, de puţin timp se iau în considerare bloggeri ca unealtă/parte din mijloacele de comunicare în masă (deşi probabil zoso ar prefera un termen de tipul „mentor al maselor”).

Mult timp PRul a stat pe magine şi nu i-a băgat în seamă pe băieţii şmecheri din online (nu mă refer aici la A-list ci la toţi onlinerii ).

Acum, când în sfârşit fata uncool a decis să se apuce de fumat, toată lumea îi aplică lovituri peste ceafă şi o ia la mişto pentru că s-a înecat cu primele fumuri. Dar las că se face ea mare…

Ca să vă edificaţi asupra subiectului citiţi: aici, aici şi aici

1 comentariu. Leave new

  • Zilele astea am avut in cap cuvintele urmatoare si citind postul tau n-am putut sa ma abtin: „Advertising is what you pay for, PR is what you pray for”

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu