Dacă urmăriţi piaţa internaţională probabil ştiţi deja că deal-urile dintre branduri şi cei doi vectori de check-in, Foursquare şi Facebook Places, sunt cea mai nouă şi cea mai tare jucărie. E posibil ca în SUA tipul ăsta de dealuri precum şi alte aplicaţii bazate pe game dynamics să fie the next best thing in marketing.
GAP tocmai a dat 10.000 de perechi de blugi primilor oameni care dădeau check-in în magazinele lor. Detalii pe DigitalReport.ro (care, btw, sintetizează foarte bine ce se întâmplă pe piaţa internaţională de comunicare).
La noi n-o să meargă niciodată un deal de acest gen pentru că noi suntem nesătuli şi ţărani. Noi am da check-in de pe ambele telefoane, noi am face 4 conturi pe Facebook, noi am veni cu bunicii cărora le-am da telefoanele noastre.
Sunt convins că genul ăsta de acţiune de marketing poate fi demolată instant de lăcomia noastră marcă înregistrată şi atracţia faţă de chestiile gratuite. E gratis? Hai la GAP să ne luăm haine, chiar dacă noi ne îmbrăcăm de obicei din Europa. Hai la Starbucks să luăm o cafea gratis, chiar dacă facem o oră jumate până la Victoriei. Hai să venim de mai multe ori într-o zi să ne dea mai multe. Şi tot aşa.
2 comentarii. Leave new
Acestea deal-uri nici nu vor fi oferite vreodata. Spicuind dintr-o discutie „informal” cu o sefa de tura de la McDonalds:
– Cum e posibil ca afara sa fie ketchup, maioneza, servetele si paie la discretie, iar la noi se vand sau se dau cu zgarcenie?
– Noi suntem franciza si nu ne permitem. (sau nu vreti, am adaugat eu)
Deci la noi nu vor fi chestii gratis niciodata. Iar atunci cand cineva va fi destul de prost sa faca vreo oferta, se va intampla ce ai scris tu.
Un prieten cu magazin online oferea produse gratuit pentru cei care surfeaza paginile site-ului in cautarea produselor cu o anumita caracteristica. Desigur, in doua zile exista un script facut de unu’ care ii scana site-ul cu mii de pagini vizitate pe minut, in cautarea produsului respectiv. Vizitatorii „normali” nu mai aveau nici o sansa…
E intr-adevar adevarat fenomenul 🙂 Pe site-ul proiectului LucruriGratis oamenii dau si primesc obiecte gratuite, asa, ca vor ei. Nu pot sa iti spun cat de mirat am fost sa vad tentative de hacking 😀 Adica vrei sa furi si lucrurile gratuite.
Dar noh, cu timpul se educa oamenii, este posibil ca cei de calitate sa ii traga dupa ei pe cei mai putini norocosi, chiar daca procesul este lent si poate fi greo de observat cu ochiul liber.
Sunt sigur ca o sa se schimbe lucrurile si in Romania, si Foursquare si Facebook o sa gazduiasca si promotiile de care ai pomenit.