in Advertising/PR, Web

O criză de imagine. Maxim două.

Ultimele 24 de ore au fost foarte intense în online. Facebook a dat drumul la noi feature-uri, inclusiv câteva prototipuri care erau în teste. După vreo oră Facebook a fost oprit de tot şi repornit în câteva minute fără ca feature-urile noi să mai apară. Reacţia PRului a venit destul de rapid, dar totul a fost tratat cu superficialitate. Au admis că au o problemă şi au spus că prototipurile au devenit publice dintr-o greşeală.

O companie cum e Facebook n-ar trebui să trateze aşa erorile. Sau măcar comunicarea lor. Mai ales că prin toamnă au avut tot site-ul picat iar după ce au reuşit să-l pună din nou online, un oficial a explicat că au remediat problema cu un restart la servere. Cu alte cuvinte habar n-avem ce probleme are softul nostru, dar dacă merge, totul e ok. Nu prea e normal să comunici aşa ceva când oamenii dau bani grei pe aplicaţii dedicate pe platforma ta.

Tot ieri au apărut zvonuri privind închiderea Delicious, după ce un slide dintr-o prezentare internă a celor de la Yahoo a scăpat pe net. În slide-ul respectiv Delicious era pe lista proiectelor ce vor fi trecute pe linie moartă.  Reacţia celor de la Delicious a venit după aproape 24 de ore (!) de la apariţia slideului, timp în care toată lumea încheiase de dezbătut subiectul.

Ce-au scris băieţii e perfect corect din punct de vedere al PR-ului, dar mult prea târziu. S-a creat deja o panică în rândul userilor, toată lumea îşi strânge catrafusele şi se mută. Probabil butonul de export a fost înroşit de utilizatorii Delicious. Iar partea cu „nu se închide Delicious” e normală cât timp oamenii sunt pe piaţă şi probabil caută un cumpărător. Cine ar fi interesat de un site care are jumătate din utilizatorii pe care îi avea ieri? Poate mâine vor rămâne doar un sfert…

Morala: când tot internetul vorbeşte despre tine, e bine să ai o reacţie rapidă. Şi chiar dacă ai o reacţie rapidă, asta nu înseamnă că poţi să spui orice prostie.  Cum zice un personaj din Boardwalk Empire „never let the truth get in the way of a good story”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu