ImpAct este o conferinţă apărută în Polonia în urmă cu câţiva ani, care anul ăsta s-a extins şi în România. Cred că e prima conferinţă care vine în România din afară, ceea ce mi se pare interesant.

Dacă judec prin prisma speakerilor care vorbesc la evenimentul din Polonia, aş zice că e un fel de Brand Minds polonez. Au fost de-a lungul anilor Yuval Noah Harari, Nassim Taleb, Natalie Portman, Hilary Clinton. 

Zilele trecute au organizat prima ediţie Impact Bucharest, la club Face, un spaţiu care mă surprinde mereu prin versatilitate. Am fost acolo la tot felul de evenimente, de la petreceri până la conferinţe de business. Ştiu că se fac inclusiv nunţi acolo.

La nivel de organizare mi s-a părut diferit faţă de alte evenimente „româneşti”. A fost primul eveniment la care mi s-a cerut buletinul la registration office şi tot primul la care am avut parte de un control corporal. 

Din punct de vedere al speakerilor a fost un mix interesant între oameni de la Mastercard (înţeleg că a fost main sponsor), oameni din administraţia centrală şi C-level people de pe la companii mari din România. 

Foarte mulţi participanţi străini şi foarte puţine feţe cunoscute, ceea ce mi-a atras atenţia încă de la început. 

Am prins câteva prezentări, dar n-am reuşit să stau două zile cap-coadă, aşa cum aş fi vrut. Tudor Manea, CEO eMAG Group, a povestit puţin despre modul în care integrează tehnologia AI în procesul de dezvoltare accelerată şi validare a unor idei. A povestit şi despre cum au pornit cu easyboxul de la un cost de 15 euro per livrare şi au ajuns la o reţea de 7000 de boxuri în regiune. 

Printre următoarele lucruri la care se uită eMAG se numără un program de loyality points, despre care nu s-au discutat prea multe, dar care mi se pare o chestie bizară. Eu credeam că oamenii sunt suficient de loiali când vine vorba de grupul eMAG, mai ales dacă au Genius, nu mi-am pus problema că ar merita o investiţie extra în loializare. 

Tot vorbind despre cum folosesc AI-ul, Tudor Manea a explicat că preferă să se folosească de AI în testarea a 10 proiecte mici, pe care să le dezvolte accelerat şi să vadă rapid care dintre ele e valid, apoi să investească mai mulţi bani în ceea ce merge.

Am mai prins şi o discuţie în care cineva sublinia că România va gestiona fondurile de refacere a infrastructurii din Ucraina, motiv pentru care ţara noastră este un loc în care mulţi străini au un interes.

Unul dintre mulţii speakeri de la Mastercard a prezentat nişte statistici legate de fidelitatea consumatorilor din România. Pe scurt, suntem foarte fideli când vine vorba de brandul de electrocasnice, de hotelul la care mergem, de carburant şi produse de health and beauty, dar când vine vorba de haine, restaurante şi supermarketuri ne dăm după cum bate vântul. Sau după cum sunt reducerile mai bune aş zice. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu