eMAG şi-a prezentat rezultatele financiare într-un eveniment de presă, iar vibe-ul general a fost unul bun, ca să nu spun chiar foarte bun. Au avut o creştere de 17% YoY (adică comparativ cu anul fiscal precedent). Perioada la care fac ei referire în toate cifrele prezentate este 1 aprilie 2024 – 31 martie 2025. +17% este excelent pentru orice business, dar eMAG deja ne-a obişnuit cu nişte creşteri accelerate, cu investiţii mari, cu promovare intensă, aşa că poate că targetul era +25% sau mai mult.
Sunt foarte curios care ar fi fost rezultatele financiare pe acest an fiscal dacă n-ar fi intrat toată lumea în panică după alegerile din noiembrie. Cam de atunci s-a instalat o îngrijorare, care a dat în panică totală în primele luni ale anului. Au apărut întârzieri de plată, oamenii au consumat mai puţin, mare parte din populaţie a fost foarte atentă cu banii. Presupun că asta s-a simţit şi la eMAG, deşi nu s-au plâns de aşa ceva.
Dintre numerele importante: au 7.1 milioane de clienţi dintr-un total potenţial de 36 de milioane (atât au România, Bulgaria şi Ungaria cumulat).
Au ajuns la 123 de mlioane de livrări cu Sameday (deci 10 milioane pe lună!), iar odată cu integrarea Cargus probabil că numărul ăsta de livrări se va dubla sau se va tripla (presupun că vor livra mai mult cu Sameday şi mai puţin cu FAN şi alţi parteneri). Aici e interesant de pus în context şi care ajunge să fie procentul de livrări cu probleme. 1% înseamnă 1.2 milioane de livrări. Probabil că întârzierile sunt de ordinul sutelor de mii (să zicem 0.1-0.2%) şi coletele cu probleme pe bune (pierdute, deteriorate) or fi mii sau zeci de mii. Deci vorbim de 0.01% sau chiar 0.001%. La volumul ăsta e aproape imposibil să nu ai un mic procentaj cu probleme. Dar în final omul se plânge că nu i-a ajuns lui comanda, nu-i pasă de restul comenzilor care au ajuns la timp cu alte ocazii.
900 de milioane de lei plătiţi ca taxe la stat, presupun că aici intră şi TVA-ul. Cam 0.05% din PIB.
Grupul Dante a ajuns la 9 miliarde de lei cifră de afaceri (eMAG, Fashion Days, Flip, Sameday, Freshful, PC Garage), iar eMAG România este la 7.3 miliarde de lei.
Au un ecosistem format din 300 de aplicaţii care gestionează date şi 50 de oameni care fac doar aranjare de date astfel încât să poată gestiona lucrurile mai uşor, să intre pe flow-uri de automatizări etc.
Clienţii eMAG au ajuns să dea 9 comenzi pe lună în medie, în anul precedent media era la 8 comenzi pe lună.
Au 1.5 milioane de utilizatori Genius după 5 ani, deci 21% din numărul total de clienţi. Deci cel puţin 1 milion de abonamente, restul poate că au luat în family un alt utilizator.
Wallet-ul e disponibil pentru 3 milioane de români, iar principalele 3 categorii pentru care e folosit Walletul sunt Fashion femei, bărbaţi şi copii.
Lockerele au ajuns la 71% în România (în zonele în care există infrastructură). Anul trecut erau la 65%, cu un an înainte erau la 61%. Faci infrastructură, oamenii o vor folosi.
65% dintre interacţiunile de client service sunt gestionate de AI. Şi oamenii sunt mulţumiţi de asta, statistic vorbind, chiar dacă cei mai mulţi urăsc roboţelul şi ar prefera să vorbească direct cu un om.
Sunt peste 64.000 de selleri în Marketplace. În 2020 erau 32.000 de selleri, deci numărul s-a dublat. 15% din tot ce vând acești selleri este livrat de eMAG, prin serviciul Fulfilment by eMAG, adică duci marfa în depozitele lor și ei se ocupă de tot. În plus, exporturile businessurilor românești care vând prin eMAG au ajuns la 552 de milioane de lei în anul fiscal care a trecut. S-a dublat numărul sellerilor, dar valoarea exporturilor a crescut de 10 ori, pe măsură ce s-au dezvoltat eMAG.bg și eMAG.hu.
Tot legat de AI, au traduceri automate făcute cu inteligența artificială, generare de titluri și completare caracteristici, identificarea categoriei și editarea de imagini.
Au fost și niște cifre legate de Freshful, care a ajuns la un coș mediu de 343 de lei. S-a investit mult în logistică, au creat tot felul de programe de fidelizare, o relație bună cu furnizori locali, oferte pentru Buy More și secțiunea aceea Save Me prin care își cumpără bloggerii de tech fripturi de vită la preț bun.
Freshful a avut în 2024 peste 1.2 milioane de comenzi, dintre care 96,5% au ajuns la timp și 99,83% au avut produsele corecte. 1 din 7 gospodării a folosit Freshful (restul de 6 se înghesuie la Lidl și Kaufland).
Vând 100.000 de produse pe zi, iar cea mai mare comandă a avut 135 de produse. Au ajuns deja la 1.3 milioane de ambalaje SGR colectate. Au acel program prin care dau periodic 1 leu pentru fiecare ambalaj SGR.
4 comentarii. Leave new
De curiozitate, cum colecteaza eMag ambalaje SGR?
Prin Freshful. Îți aduc un sac dedicat și la livrare ți-l ridică curierul. Banii apar sub formă de credit utilizabil la următoarele comenzi în contul de Freshful.
Uneori e bine să le numeri înainte de predare, ni s-a întâmplat să primim mai puțini bani decât trebuiau.
Deci dante international – adica emag – a raportat pe anul 2024 o pierdere de 191 463 916 lei, adica 38 de MILIOANE DE EURO. Sa repetam pentru cei care poate nu inteleg numere mari – emag astia care in prezentari power point si articole de presa sunt cei mai tari cu cresteri extraordinare AU RAPORTAT CONCRET SI OFICIAL PE ANUL 2024 O PIEREDEREEE DE APROAPE 200 DE MILIOANE DE LEI!!!
Datorii la fel raportate oficial de PESTE 2 MILIARDEE DE LEI! Nu lei vechi…lei d-astia noi. Adica vreo 460 de milioane de euro.
Stau si ma intreb cat tupeu iti trebuie ca firma sa contorsionezi realitatea in asa hal incat sa iti rezulte in prezentarile de PR ca esti super tare. Cum e posibil ca legile si autoritatile sa permita efectiv unei firme sa functioneze avand astfel de date financiare? Cum sa ai datorii de 460 de milioane de euro? In ce mai consta bai fratilor ideea cu o firma, daca ajung unii la astfel de datorii si pierderi, in timp ce platesc la greu articole si reclame prin presa ca sa ii cante ca sunt de mega succes?
Oamenii sunt într-o investiţie constantă. La genul ăsta de companii cifrele de pe listafirme.ro nu îţi spun toată povestea.
În plus, au un owner care ştie foarte bine cum merg lucrurile. Dacă vrea cineva să-i cumpere face o analiză serioasă a cifrelor, nu e nimeni „fraierit” de prezentări de PR.
Oamenii de rând cumpără de unde e preţul mai mic, de unde au servicii mai bune, nu de la firma care „pare că o duce bine”.