in Advertising/PR

Friends TBWA\Bucharest – detalii privind fuziunea

Anunţată săptămâna trecută, fuziunea dintre Friends Advertising şi TBWA\Bucharest a venit ca o surpriză doar pe jumătate. Cei de la Friends au tot căutat în ultimii ani parteneri internaţionali şi au fost încercări mai întâi cu grupul IMSG (2007-2010) şi mai apoi cu nemţii de la Combera GMBH (2011-2013).

Ieri a avut loc o întâlnire informală cu câţiva jurnalişti şi bloggeri din zona de comunicare/advertising în cadrul căreia Sorin Trâncă şi Doris Danner (Managing Director TBWA\Bucharest) au dat mai multe detalii privind această fuziune.

Discuţiile cu TBWA\Bucharest au pornit pe la începutul anului, când cele două agenţii s-au intersectat întâmplător pe un proiect comun. A fost dragoste la prima vedere, cele două agenţii ghidându-se după principii asemănătoare.

E vorba de un contract de afiliere, momentan nu se pune problema ca TBWA să cumpere Friends. Conducerea din Friends va prelua managementul noii agenţii, în timp ce Doris Danner va contribui la procesul de tranziţie şi mai apoi îşi va relua poziţia regională (Regional Director TBWA Europe). Sediul va fi cel din mansarda Brezoianu, unde o să încapă cei 50 de oameni din Friends TBWA\Bucharest.

Filosifia noii agenţii nu se schimbă prea mult faţă de ce ştiam la Friends, adică premiile nu vor fi un scop în sine, ci o consecinţă a performanţei. Sorin Trâncă zice că vrea „să stârnească reacţii cu campaniile, nu cu premiile pe care le câştigă”.

În ceea ce priveşte serviciile oferite, vorbim de o agenţie full service, cu advertising, PR (cu noul departament condus de Andreea Burlacu) şi digital, plus alte servicii în care atât Friends cât şi TBWA au acumulat experienţă de-a lungul anilor (media, BTL).

Scopul pentru următoarea perioadă este ca Friends TBWA\Bucharest să devină una dintre agenţiile de top din România şi au toate şansele să reuşească folosindu-se de reţeaua TBWA (care are două tooluri interesante – Disruption şi Media Arts) şi echipa cu experienţă de la Friends.

Şi pentru că nu puteam să ratez subiectul digital, am întrebat care e direcţia de dezvoltare pe zona aia. Răspunsul a fost că „any modern agency has to have a digital DNA without a special department”, dar că urmează să auzim ceva şi despre asta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu