in Casual stuff

La finalul anului trecut am ajuns prin multe gări din Vest. Am plecat cu un tren EuroStar din St. Pancras International, care e fix lângă King’s Cross, apoi am ajuns în Gara de Nord din Paris, iar după câteva zile am plecat în Bruxelles, tot cu EuroStarul, în gara Midi. În timpul ăsta am mai trecut şi prin gara din Brugge, plus alte câteva gări. Toate arată civilizat, unele sunt mai curate, altele sunt la limită, dar niciuna nu se compară cu Gara de Nord din Bucureşti. Care e blocată în anii 2000.

Am trecut recent pe acolo şi mi-au picat ochii pe nişte găuri lăsate de şuruburile cu care erau prinşi nişte stâlpişori puşi la fiecare intrare. Nu ştiu dacă vă mai amintiţi, dar era o vreme în care plăteai ca să intri în gară. Era vreo 2 lei dacă-mi amintesc bine şi o plăteai dacă n-aveai bilet de tren. Practic, toţi cei care aveau de dus pe cineva la gară sau de luat vreun pachet, plăteau o taxă cu care CFR achita factura pentru firma de pază. Taxa a fost introdusă de Traian Băsescu, într-o perioadă în care era Ministrul Transporturilor (probabil prin 1999-2000), şi anulată de Ludovic Orban în 2007.

Găurile alea nu sunt singura urmă cu care a rămas Gara de Nord după anii 2000. De fapt, peste tot ai elemente care aduc aminte de perioada de tranziţie. Doar reclamele şi logourile brandurilor te ţin în prezent.

Acum se pare că se lucrează la proiectare şi au apărut primele randări cu modernizarea Gării de Nord. Găsiţi mai multe imagini pe Economica.Net.

Ce m-a uimit este că va dura 46 de luni implementarea, adică aproape 4 ani. Asta în condiţiile în care nu pare să fie o schimbare totală, e o renovare şi cam atât, nu vom avea mai multe peroane suprapuse sau ceva de genul ăsta.

Ordinul Arhitecţilor a publicat deja un punct de vedere, prin care cere organizarea unui concurs de arhitectură pentru proiect. Însă am senzaţia că e prea târziu pentru asta, contractul a fost deja atribuit.

Sunt foarte curios cum va arăta Gara de Nord în 2030, când ar trebui să fie gata renovarea, sper să nu revin aici şi să descopăr că realitatea nu are nicio treabă cu randările.

1 comentariu. Leave new

  • Anii 2000? Esti politicos. Anul trecut dormeau boschetarii pe scarile de la intrarea principala. Mizerie la fiercare colt. 15 mii de case de bilete, pana sa gasesc un bilet la trenul de otopeni, m-am invartit pe la vreo 4 operatori diferiti. Pentru turistii straini cred ca e haos. Peron la nivel cu usa trenului, SF in romania.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu