Astăzi am participat, împreună cu câţiva oameni din presă, la o sesiune de Q&A cu Gilad Coppersmith – SVP Digital and Innovation Catalyst World Markets în reţeaua Mediabrands. Omul a mai fost la OMD, Starcom, McCann, are 16 ani de experienţă şi cunoaşte (şi) piaţa asiatică. Întâlnirea a avut loc în cadrul ICEEfest 2013 şi trebuie să mulţumesc fetelor de la Golin Harris pentru invitaţie 🙂
Dintre ideile pe care le-am notat:
– una dintre cele mai mari inovaţii în următorii ani ţine de wearable internet (google glasses, smartwatches şi altele care urmează să apară); principala utilizare a acestora va ţine de informare, nu de entertainment.
– Inovation is not money driven. Ca de obicei, jurnaliştii români au început să se plângă că piaţa e mică, că n-avem şanse, că n-o să vină din Bucureşti următorul Google. Gilad a ţinut să-i contrazică.
– se face trecerea de la newspaper la newscompany în foarte multe situaţii şi de la TV station la entertainment company – multi-channel.
– deşi stagnează în SUA, Facebook încă are loc destul de creştere pe pieţele emergente
– Google+ are şi el o creştere uriaşă, nu e deloc de neglijat
– Yahoo merge într-o direcţie bună cu Melisa Mayer la cârmă, e posibil ca ea să pregătească terenul pentru o nouă etapă
– am întrebat ce părere are despre paywalls, a zis că încă pot fi păcălite foarte uşor şi că în unele cazuri sistemul poate funcţiona bine, dar trebuie să te diferenţiezi cu ceva la nivel de content
– a venit vorba şi de achiziţia Tumblr, Gilad a zis că nu e sigur că o să meargă bine pentru Yahoo, dar că e un subiect interesant de urmărit
– întrebare de la cineva din presă: „cât de importantă e comunicarea online?”, răspunsul a fost: „my first dollar spent is on the website of my company„. Suntem încă în „the visual web„, „the clients still want branding„.
– brands are only enhanced online
– you can be on facebook without having a community there (poţi investi în aduri), you don’t need to be on Facebook (cu o pagină de brand)












