Şi prin extensie, de ce a fost mai mişto la BeerTweetMeet decât la Optimism2009.

N-o să stau să povestesc ce mişto a fost aseară la bere cu twitterimea pentru că o să scrie despre asta jumătate din blogosferă.

Nu pot să spun cum a fost la Optimism2009 pentru că nu m-am dus. Nu mi-a plăcut deloc abordarea lui Manafu, m-am simţit tras pe sfoară.  Totuşi, pentru că am încredere în opinia Mirunei, o să spun că n-a fost un eveniment prea mişto.

Şi din punctul meu de vedere, asta se datorează faptului că Optimism2009 a fost un fake. Eu chiar am crezut la început partea cu “hai să facem un eveniment despre optimism, ceva făcut doar de dragu de a vorbi despre optimism”. Îmi imaginam un eveniment care să nu fie la HoJo ci în Herăstrău.  Când am aflat faza cu pufuleţii Gusto, am trecut şi peste simpatia pentru Căpănescu şi am renunţat să particip. M-am simţit plasat într-un powerpoint alături de nişte bugete de marketing şi nişte previziuni de vânzări pe următoarele 6 luni. Cine ar fi venit la un eveniment despre pufuleţii Gusto? Nimeni.

În concluzie, nu mi-a plăcut deloc abordarea cu ideea venită pe moment şi care de fapt era plănuită de cine ştie cât timp. A fost un fake tot evenimentul. Dacă sponsoriza Ursus sau orice alt brand care nu avea selling proposition optimismul (poziţionare care îmi pare uşor tâmpită, btw), era ok. Dar să încerci să-mi bagi pe gât pufuleţi la modul: uite, hai să vorbim despre optimism…. ah ce coincidenţă! noi suntem pufuleţi optimişti… tnx, but no tnx.

Pe de altă parte, BeerTweetMeet, evenimentul cu 6 e-uri a pornit chiar dintr-o joacă. A aruncat JustF0rFun o idee şi aia a fost. Sigur, au pus umărul mai mulţi oameni, dar s-a ajuns într-o săptămână la cel mai mişto eveniment cu bloggeri la care am participat vreodată.

Cred că e dovada clară că nu e nevoie de un plan elaborat cu mult timp înainte ca să iasă un eveniment foarte mişto. Sigur, o conferinţă e altă mâncare de peşte, ştiu, am organizat. La bere a fost mai simplu. Poate tocmai d’aia n-ar trebui să mai facem atâtea conferinţe şi să ne îndreptăm atenţia şi pe fun. Sunt convins că un BeetTweetMeet cu berea de la un brand (oricare ar fi el) şi pufuleţii de la Gusto ar fi fost mult mai folositor pentru Gusto.

Aştept însă cu MARE interes o conferinţă (venită din senin, desigur) pe teme de glume “duminicale” sponsorizată de berea Azuga. Ca să înţelegeţi, citiţi aici.

UPDATE: m-am înşelat în ceea ce priveşte partea cu pregătirea prealabilă a evenimentului în colaborare cu Gusto. A fost o nimereală. Totuşi, cred că trebuia evitată colaborarea tocmai pentru a nu exista suspiciuni. Şi în continuare, optimismul mi se pare o poziţionare tâmpită pentru Gusto. Îmi pare rău că trebuie să critic munca unui planner, dar asta e părerea mea şi o respect :))