Un „ceva” cu bloggeri a devenit must-have-ul de sezon în publicitate şi PR. Dacă nu trimiţi un coş cu ceva, o invitaţie la o conferinţă sau un produs de testat înseamnă că n-ai făcut campanie online. Şi rişti să te ia toată lumea la mişto.
Trecem peste faptul că, în încercarea de a interacţiona cumva cu bloggeri, Piaristele o dau în bară. Nu despre asta e vorba.
Ca să fie cool, agenţiile apelează la bloggeri. Aceeaşi bloggeri. Vorbim aici de Zoso, Piticu, Visurat, Arhi, Bobby Voicu, Buddha, Cabral, DeCe?, Orădeanul, Ecostin şi dacă e vorba de ceva pentru tipe, neapărat Andressa şi Marie Jeanne. Eventual Miruna şi Denisuca. Şi gata… asta e toată blogosfera.
(fac o pauză cât să se sesizeze unu dintre cei de mai sus şi să scrie că sunt prost şi că mă plâng că nu sunt şi eu ca ei)
Desigur, e vorba despre cei mai vizitaţi bloggeri, cei mai relevanti, cei mai. Cu toate astea, multe campanii nu îşi au rostul. De fapt, sunt ei între ei, aceiaşi oameni peste tot. Şi ba au fost să mănânce pufuleţi, ba au testat nu ştiu ce telefoane, ba au participat la nu-ştiu-ce festival.
Sunt relevanţi cei de mai sus pentru TOATE produsele de pe internetu ăsta mare? Nu. Pot să fie endorseri reali pentru orice produs? Nu.
De exemplu, campania LG la care a participat Bobby care nu se uită la televizor! Deloc. Evident, nu-i vina lui că oamenii care au gândit campania au targetat-o prost.
Ca să nu dăm banii pe bloggerii care n-au trafic, îi dăm mereu pe aceiaşi 20 de bloggeri cu trafic. Numai că pe urmă vin specialiştii şi spun: uite de ce trebuie să investiţi în campanii online: targetarea se poate face foarte uşor, e un mediu măsurabil etc etc. Numai că noi măsurăm de fiecare dată acelaşi public.
2000 de unici la şcoala de fete, 2000 de unici la primărie…
Repet, problema nu e că nu sunt băgaţi în seamă alţi bloggeri (adică ăia mai mici şi spammerii) ci faptul că o campanie cu bloggeri a ajuns să însemne o campanie cu Zoso, Piticu, Visurat, Arhi, Bobby Voicu, Buddha, Cabral, DeCe?, Orădeanul şi Ecostin. Şi dacă ei nu sunt endorserii potriviţi pentru produs, mai bine nu mai faci campania. Că sunt bani aruncaţi.
2 comentarii. Leave new
Nu inseamna bani aruncati, dar practic e acelasi public atins. Sunt produse care nu-i viseaza pe acestia si atunci poti spune ca acea campanie a fost o semi-reusita. Insa, incet, incet, situatia se va schimba si nucleul se va mari… Sper
[…] cu bloggerile şi campaniile cu bloggeri am o problemă. Am mai zis că nu-mi place cum se fac campaniile în RO. Şi sunt convins că deşi campaniile costă, nu […]