in Advertising/PR

Nominalizările la cel mai prost spot. Ever.

Tocmai am văzut spotul de promovare a Let’s Do It, Romania! Nu ştiu dacă să râd sau să plâng. Iniţiativa mă lasă rece, mai ales că această curăţenie în toată ţara o să fie o curăţenie prin anumite zone, alea mai expuse. Faptul că sunt o groază de oameni care fac voluntariat şi se chinuie de luni bune să facă ceva iar mă lasă rece. Să facă şi să nu se mai plângă de asta, pentru că e voluntariat. Nu, nu trebuie să-ţi aprecieze nimeni munca, o faci pentru că vrei. Mă rog, iniţiativa mă lasă rece, dar spotul… oh, Doamne! Spotul!

În descriere zice că e făcut de nişte băieţi care au depus eforturi. Unul e chiar copywrite. Dacă e copywrite şi nu copywriter, cred că tot el a făcut şi reclama cu rstaurnt (de la Romtelecom).

0-10 secunde Ne sunt prezentate gunoaie. Trebuie să fii dus cu capu să faci picnic lângă gunoaie. Toată lumea ştie că gunoaiele rămân în urma turiştilor, nu se aşează nimeni lângă un morman ca ăla.

10-20 secundeOmu a venit fără muştar. Are o salată cu care poate hrăni 3 familii dar n-are muştar. Cum naiba a venit el la picnic fără muştar nu înţeleg. Boon. Pe urmă ia tubul şi îl aruncă în apă. Deja e mai multă fantezie ca în Harry Potter.

20-30 secunde Personajul nostru este un gherţoi, dar îl apelează pe vecin cu „iartă-mă că intervin”. Foarte real. Ăla avea muştarul în buzunarul de la spate, îl scoate instant. Şi după ce se ridică, e atât de varză încât nu reuşeşte să arunce până pe celălalt mal. Parcă erau pe Dunăre.

30-40 secunde Fix unde a aterizat muştarul mai erau 4 tuburi identice. Şi pac! Vine lămurirea. Pentru că nu, nu e o reclamă la muştar! Este cel mai de succes tip de publicitate: ăla cu jocuri de cuvinte. Packshot bla bla şi tipul încă vorbeşte pe fundal, că doar povestea e despre muştar. Îţi sare muştarul când vezi nepăsare?

Final Gherţioul aruncă muştarul dar el e mult mai forţos şi reuşeşte să nimerească în braţele vecinului. La final stupoare! Nu era muştarul lui!

Aştept cu interes să văd spotul în trustul Pro.

LE: Bonus, în echipa de comunicare e Phoebs, care din câte ştiu eu lucra la Headvertising. Asta e mult mai trist. Plus că Oana Brătilă a terminat SNSPA. Ce naiba mă? Hai că m-aţi indispus.

11 comentarii. Leave new

  • intr-adevar, nu stiu sa existe un post mai… O Doamne! 🙂

    si pe mine ma lasa la fel de rece, mai ales ca fondul este praf… oamenii nu sunt „pregatiti” pentru astfel de initiative.

    Răspunde
  • da , est destul de slabut spotul. si ideea cu mustarul nu-mi place. erau multe modalitati sa evidentiem cat de murdara e tara noastra

    Răspunde
  • e un jeg.

    dar mi-a facut pofta de mici :))

    Răspunde
  • hai neata si sa le luam pe rand! 😀 avertizez ca o sa fie un comentariu lung. :)) Beware, wall of text coming right up!

    In primul rand, nu cred ca s-a plans nimeni de munca de voluntariat din cadrul LDIR. Au venit si au plecat oameni din proiect, iar cei care au ramas, au ramas pentru ca au vrut. Asa ca nu prea ti-am inteles atitudinea ofensiva din introducere…

    Curatenie nu o sa fie numai prin zone expuse si tu, ca absolvent al unei facultati de comunicare :)), stii ca nu e tocmai ok sa dezinformezi. Nu-mi spune ca e parerea ta, pentru ca felul in care ai formulat indica o certitudine. Certitudine care nu are nimic la baza.

    In ceea ce priveste spotul, noi am considerat ca este cazul sa il lasam pe mana unor persoane cu experienta in asta. Initial, ideea era cu totul alta si implica vedetele trustului PRO. Ghinion, e vara, vedetele mai cu mot erau in vacanta, asa ca ideea a trebuit schimbata. Totul s-a intamplat intr-un timp record de cateva zile. De ce? Pentru ca nu a fost tocmai usor sa gasim persoane dispuse sa ne ajute sa-l facem aproape gratis. De ce? Pentru ca, din pacate, ne-am lovit de foarte multi, ca tine, pe care proiectul ii lasa rece.

    Oamenii nu sunt pregatiti pentru o astfel de actiune? Cand o sa fie? Ne-am obisnuit sa ne complacem in situatia de rahat in care ne aflam. E usor sa spunem ca traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul si apoi sa ne culcam pe o ureche. Traim in Romania si asta ne permite sa fim nesimtiti. Traim in Romania si asta ne permine sa fim lenesi. Normal ca e mult mai usor sa spunem ca noi nu suntem in stare, ca noi nu suntem pregatiti, ca noi nu avem cu cine, decat sa incercam sa facem ceva. Imi pare rau, dar mie mi se pare o atitudine trista. Probabil insa ca traim in paradigme diferite si e greu, daca nu imposibil, sa ajungem la un consens in aceasta privinta.

    Da, o sa-ti spun sincer, nici mie nu-mi place spotul. Am vazut aceasta varianta cand era deja gata – repet, totul s-a intamplat in 2-3 zile – si am fost dezamagita mai ales pentru ca materialele video realizate pana acum pentru proiect au fost foarte faine. Stiu ca nu avea rost sa comentezi ceva ok, dar are rost sa las eu aici niste link-uri:

    http://www.youtube.com/watch?v=n-WiJmyEsIc
    http://www.youtube.com/watch?v=_c8zB7n1cOA&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=dBlj-5yU5DI&feature=related

    In echipa de comunicare, desi suntem 3-4 oameni care se implica in tot ce inseamna comunicarea in proiect, fiecare are un rol bine stabilit. Eu ma ocup de Social Media si zic ca pe FB si Twitter am facut o treaba buna in calitate de absolventa SNSPA. 😉 Anca se ocupa de relatia cu media si a reusit si ea sa obtina parteneriate importante pentru LDIR. Am zis sa lasam spotul cui se pricepe. In orice proiect e bine sa stii cat de mult sa-ti bagi nasul in treburi adiacente muncii tale. Cel putin acesta este sfatul pe care l-am tot primit de la persoane cu mai multa experienta. Daca am gresit, macar am invatat ceva din asta.

    Asadar, cu spotul ai dreptate. In ceea ce priveste rostul acestei campanii insa, sper sa reusesti sa-ti schimbi parerea.

    Oana ( nu absolventa de SNSPA, doar Oana, asa cum m-ai cunoscut. 🙂 )

    Răspunde
    • S-o luam cu dezinformarea. Eu initial am crezut ca e vorba de curatenie in toata tara la propriu, nu ca vor fi echipe pe tot cuprinsul tarii. E o diferenta la nivel de nuanta. Pe site-ul vostru scrie „curăţarea mormanelor de gunoi din arealele naturale ale ţării”. In spot scrie „vino sa facem curatenie in toata tara”. Aceasta extrapolare m-a dezamagit la momentul respectiv. Inteleg ca e imposibil sa faci curatenie in absolut toata tara, dar atunci corect era sa se comunice exact „arealele naturale”. E ca si cum as zice ca fac curatenie in toate apele din tara si de fapt curat doar lacurile mai mari.

      Aia cu oamenii care se plang e true, n-o sa ma apuc sa-ti dau nume, dar am tot auzit-o eu live din mai multe surse. Cat despre spoturile pe care mi le-ai aratat acum, primul si ultimul sunt foarte ok. E prima oara cand le vad. Din punct de vedere strategic, cred ca primul spot era cea mai buna varianta. O combinatie de spoturi informative alaturi de cele cu vedete cred ca v-ar fi ajutat cel mai mult. In cazul de fata aveti o serie de spoturi fara legatura intre ele.

      Felicitari pentru munca depusa, intr-adevar ati avut vizibilitate buna pe Social Media iar parteneriatele sunt foarte strong. Dar esti constienta ca n-o sa poti explica tuturor oamenilor ca spotul n-a fost in felia ta. Cand castigam, castiga toata echipa, cand pierdem, pierde toata echipa, nu?

      Faza cu timpul scurt nu tine. Realizarea e buna, ideea e proasta 🙂 Cu o idee buna si niste dialoguri veridice nici nu purtam aceasta discutie. Iar despre persoanele cu experienta, sorry dar tu si Phoebs cred ca veneati cu ceva mai bun. Poate au experienta in dat perlele pe care le vedem si la televizor.

  • @ pinkISH: mie mi-a cam pierit pofta de mici dupa ce am vazut asta. Bleah!

    Răspunde
  • spoturi bune sau rele, oameni interesați sau nu, cei care răman până la sfârșit să facă treabă și tot va ieși ceva bun. va fi imboldul de care e nevoie.

    Răspunde
  • hoinare, n-ai dreptate de nici o culoare. oriunde s-ar face curat e mai bine decat sa se lase asa. chiar daca e 1% din cat trebuie, ei bine, 1% ala e mai bine decat 0% si mai putin bine decar 1.1%

    Răspunde
  • ba…esti un prost…spotu e chiar amuzant si reflecta intocmai realitatea.. asta fac ghertoii astia arunca gunoaie ca la fermuaru…cortului..

    Răspunde
  • […] trecut Let’s Do It, Romania venea cu cel mai prost spot din istorie. Am supărat-o puţin pe Oana Brătilă la momentul respectiv, dar cred că i-a […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu