in Web

Se pune tot mai des problema zgomotului din mass media. Fie că e vorba de Internet, TV, Radio sau  Presa Scrisă (ce-a mai rămas din ea), sunt tot mai multe informaţii nefolositoare. Aşa că au apărut diferite tooluri care ne ajută să filtrăm informaţia, să separăm ceea ce ne interesează de zgomot.

Facebook, Google şi mai-nou-lansatul Summify se străduiesc să ofere userilor doar informaţiile de care au nevoie. Sau mai exact, doar informaţiile de care ei cred că au nevoie. Facebook face asta prin streamul „Top News” făcând o selecţie a celor mai importante acţiuni ale prietenilor noştri, Google urmează să facă asta prin butonul +1.

Dar ce se întâmplă cu informaţiile pe care ceilalţi useri nu le bagă în seamă însă mie mi se par importante? Ce se întâmplă atunci când toţi prietenii mei apreciază un furnizor de content (să spunem Mashable) iar eu sunt fan al concurenţei? După cum e pusă problema Google îmi va afişa în search un articol de pe Mashable dacă prietenii mei dau +1.

Şi atunci dispare informaţia diversificată, dispar lucrurile inedite, dispare „ştiaţi că”-ul. Pentru că ne îndepărtăm tot mai mult de zgomot şi încercăm să ne focusăm pe 5-6 subiecte, fără să ne dăm seama că de fapt ne interesează şi altfel de lucruri. Pe mine mă fascinează să dau uneori peste poveşti despre Ibex, să aflu că în Bucureşti sunt aproape la fel de multe restaurante McDonald’s câte sunt în toată ţara la un loc sau că Noaptea Muzeelor va avea loc pe 14 mai. Toate astea intră teoretic la categoria „zgomot”, dar practic sunt informaţii interesante.

Aşa că eu sunt pentru varianta aia mai grea, filtrarea manuală. Pentru tooluri gen Storify şi Storyful, pentru Most recent şi Google Search fără intervenţii în algoritmul de bază. Voi?

7 comentarii. Leave new

  • mi se pare evident că fiecare dintre noi e singurul în măsură să decidă și să filtreze în consecință informația/informațiile „relevante” (care ne interesează). sitele sunt individuale – la fel și temele urmărite

    Răspunde
    • perfect de acord. dar atunci cand intr-un tool ca Summify eu setez filtre de tipul: advertising, new media si wordpress, voi primi doar lucruri legate de asta. sigur, ne specializam, dar cred ca mai important e cum facem un mix intre informatiile profesionale si toate celelalte informatii care aparent sunt nefolositoare. cred ca asta face diferenta.

    • da. sincer să nu fiu nu m-am gândit niciodată că asta ar putea fi o problemă, poate și pentru că mă interesează o groază de lucruri (unele aparent fără legătură între ele), iar informațiile mi le selectez în consecință.

  • Nu ştiu, mă, poate sunt nebun, dar la capitolul ăsta prefer să mă ocup eu, fără influenţa prietenilor în rezultatele mele. Şi nici preferinţele mele nu aş vrea să influenţeze rezultatele altora, pentru că nu suntem o mare familie fericită, formată din clone. De aia nu mi-au plăcut niciodată topurile bazate pe voturi sau număr de unici. Pentru că nu suntem maşini, iar internetul şi social media sunt, în mare parte, despre feeling.

    Răspunde
    • si cu toate astea sustii Top News 😀 Si era sa pic si eu in capcana ;)) pana cand mi-am dat seama ca de fapt problema era la oamenii pe care nu ii cunosteam. asa ca am redus numarul de prieteni de pe Facebook si am ramas doar cu oamenii pe care ii cunosc. Si ma intereseaza ce fac oamenii pe care ii cunosc.

    • E o diferenţă între a avea o listă alterată de rezultate, atunci când cauţi tu ceva, că ai nevoie şi Top News pe Facebook. La cum văd eu situaţia, pe Facebook trebuie să îţi construieşti o comunitate, care să pună, în timp, preţ pe părerile tale şi astfel să ajungi pe Top News. Pe Google, însă, vreau să găsesc o listă obiectivă cu rezultate atunci când caut ceva.

      Cred că e greşit, însă, să renunţi la unii dintre prietenii de pe Facebook, ca să poţi citi Most Recent, sau pe fiecare în parte. Nu facem acte de binefacere.

  • […] încercat Storify încă de acum aproape un an. Scriam atunci despre filtrarea informaţiei. La momentul respectiv Storify era în public beta şi îl consideram un excelent tool pentru cei […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu