Acum mulţi ani se lansa Trilulilu – „Youtube-ul românesc”, după cum era supranumit la vremea respectivă. Vremea a trecut, s-au adunat clipuri, fotografii şi întregistrări audio, Trilulilu a scos capul în lume şi şi-a construit o nişă a lui. A ajuns la 2,2 milioane de vizitatori unici lunar şi peste 2 milioane de conturi. A avut o serie de încercări de monetizare (dincolo de clasicul display), câteva proiecte speciale, o mână de showuri. Iar în aprilie s-a lansat Youtube România. Deci Youtube-ul românesc e acum youtube.ro, era clar nevoie de ceva nou.
Soluţia cu care au venit Sergiu Biriş&co. a fost să transforme Trilulilu într-un agregator de muzică, videouri şi fotografii. Practic, Trilulilu va trage conţinut video&foto din Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Zonga, Google Plus şi SoundCloud. Aduce puţin cu Pinterest noul Trilulilu. E posibil să prindă la o anumită categorie de utilizatori, dar cred că va fi mai dificil de monetizat. Momentan e în private beta, în octombrie urmează să iasă în public beta şi abia la începutul anului viitor se va face tranziţia finală. Nu prea îmi place genul ăsta de lansare în private beta, aşa s-a întâmplat şi cu Zonga, până s-a lansat în public beta uitase toată lumea de el. Dar probabil că au nişte motive bune pentru care fac asta.
Nu prevăd o creştere. Cred că, mai degrabă, schimbarea asta vine să contracareze o posibiliă scădere a traficului de pe Trilulilu în urma intrării Youtube pe piaţa locală. Şi presupun că oricum focusul echipei e în momentul ăsta pe Zonga, Trilulilu va trece în background oarecum.
Cel mai rău îmi pare că au renunţat la Crocodilu’, personajul animat din logo. Uneori intram doar ca să mă joc cu Crocodilu’.
1 comentariu. Leave new
Mi se pare ok modificarea, de bun augur as indrazni sa spun. Ma gandesc ca in combinatie cu retelele sociale, in principal FB, o sa aiba o evolutie frumoasa!