V-am mai spus despre campania de informare începută de Parlamentul European în vederea alegerilor din mai 2014. Primele aduri au apărut deja, totul se derulează sub deviza „Acţionează. Reacţionează. Decide.”.
Cred că sunt primele alegeri pentru Parlamentul European la care votanţii din România conştientizează exact cât de important este să trimită nişte oameni capabili drept reprezentaţi ai ţării. Sper că vom vedea nişte campanii bune din partea candidaţilor, care să se bazeze mai mult pe programe şi mai puţin pe imagine, mă aştept la o activitate foarte intensă începând cu luna ianuarie.
Miza e foarte mare, din moment ce foarte multe legi se stabilesc la nivelul Uniunii Europene, iar mai apoi sunt aplicate în toate statele membre. Prin urmare, alegerile vor decide nu numai cine va lua decizii pentru România, ci şi pentru toate celelalte 27 de state.
Numărul europarlamentarilor urmează să scadă de la 766 la 751, iar România va avea 32 de reprezentanţi, cu unul mai puţin decât în mandatul precedent. Croaţia, cel mai nou membru al UE, care a încheiat procesul de aderare în luna iulie, va avea 11 locuri începând cu 2014.
Mai multe detalii găsiţi aici şi aici, eu aştept cu interes să văd cum vor aborda candidaţii campaniile şi care va fi aportul mass media în campania de informare privind importanţa alegerilor. Pentru că oricât de bine intenţionaţi ar fi, cei de la Biroul de Informare al Parlamentului European nu pot acoperi o ţară întreagă fără contribuţia presei.