welovedigital_profit

Luni am fost la prima ediţie WeLove Digital Forum şi am prins două paneluri extrem de interesante: cel despre E-Commerce şi cel despre contentul pentru generaţia Z.

Cred că zona de fashion e singura pe care Emag nu va câştiga prea curând poziţia de lider, sunt foarte mulţi competitori şi majoritatea vin cu know-how şi investiţii din afară. Zoot şi Answear sunt doar două exemple (ar mai fi şi magazinele de brand, plus FashionUP, Zorile Store, chiar şi Elefant.ro). Ideea celor de la Zoot prinde tot mai mult la doamne, care adoră să probeze 50 de chestii şi să cumpere 3. Iar modelul ăsta de business funcţionează OK pentru Zoot. Logica e că preferă să livreze 100 de pachete în 10 puncte decât să livreze 100 de pachete la 100 de adrese. Plus că returul e mult mai simplu.

Tudor Manea (director general Emag România) a explicat pentru a 5425-a oară cum sunt posibile reducerile de Black Friday şi de ce sunt reducerile reale. Se pleacă de la preţul de bază, producătorul/distribuitorul lasă din preţ pentru că vând un volum mai mare, apoi scade şi Emag din marja de profit şi produsul mai scade şi în contul bugetului de marketing. Şi aşa se nasc reducerile de 40% la SSDuri.

Raluca Radu de la Aswear.ro spunea că rata de retur e de 5% în România, şi că polonezii se îmbracă mult mai sport faţă de români. La noi e o abordare latină, aşa că a fost nevoie de o adaptare a stocurilor la nevoile din piaţă.

Zoot.ro are doar 11 puncte de probă în Cehia, iar pentru România vor să aplice acelaşi model (deja au în Bucureşti 3 locuri în care poţi proba hainele comandate). Încă n-am comandat dar pregătesc în secret un shopping spree.

Mi s-a părut ironic să văd pe cineva de la PayU cu mesaje de tipul “noi sprijinim piaţa din România şi încurajăm plăţile cu cardul” în condiţiile în care i-au lăsat cu fundul în baltă pe micii comercianţi şi i-au trimis la plimbare. O cifră interesantă e legată de plata utilităţilor, care a crescut cu 80% în ultimul an şi reprezintă un procent important din plăţile totale.

IKEA a prezentat un studiu de caz pe o campanie făcută cu programmatic buying. Au obţinut un bounce rate foarte mic, au adunat date multe şi valoroase, au reuşit să targeteze pe categorii foarte specifice, de exemplu în funcţie de vârsta copiilor pe care îi au utilizatorii respectivi. De reţinut că pentru fiecare euro cheltuit au adus o comandă de 11 euro, în medie.

Highlightul zilei a fost prezentarea lui Steve Thompson, consultant IAB UK & Ireland, care a vorbit despre cum abordăm diferitele generaţii cu care trebuie să comunicăm.

Generation Z şi comportamentul lor de shopping:

Norooming – intră în magazin şi cumpără direct un brand pe care îl ştiu deja.

Webrooming – intră pe net, caută chestii, apoi merg şi cumpără din magazin.

Showrooming – intră în magazin, caută, probează şi cumpără de pe net când ajung acasă.

Îmi pare rău că n-am ajuns şi la workshopurile din ziua 2, dar cineva trebuie să şi muncească pe internetul din România :D Oricum, mi s-a părut o conferinţă extrem de focusată, cu nişte subiecte specifice şi prezentări serioase.