Tocmai ce s-a încheiat primul Euro pe care nu l-a putut vedea integral tot poporul român. Spun că s-a încheiat, pentru că Anglia – Islanda a fost ultimul meci transmis exclusiv de DolceSport.
A fost pentru prima dată când TVR n-a mai cumpărat toată competiţia, ajungându-se la sistemul cu o opţiune free-to-air şi restul meciurilor date de televiziunea specializată. În unele ţări televiziunea care transmite meciurile e accesibilă cu abonament separat, cum se întâmplă cu SkySports în Anglia. La noi meciul free-to-air, adică cel mai important al zilei, a fost transmis de ProTV.
Vârfurile au fost România – Albania şi Franţa – România, cu vreo 4 milioane de telespectatori pe ProTV şi 350.000 pe DolceSport. Datele complete sunt aici.
Per total mi se pare că cei fără TelekomTV n-au suferit prea mult. Eu mi-am instalat acum câteva luni televiziune de la Telekom pentru că oferta pe sport e bogată, în special pentru că DolceSport are turnee bune de tenis în WTA şi Premier League, Euro a venit ca un bonus. Chiar şi aşa, aveam opţiuni alternative mult mai ieftine: TelekomTV.ro, aplicaţia DolceSport, terasa din faţa blocului.
Nu există date oficiale legate de cât a încasat Telekom din abonamentele online şi nici din noii abonaţi, dar ştiu că publicitatea era destul de ieftină pentru meciurile respective. Ştim însă cam câţi bani s-au dat la Euro şi la Mondiale în 2012 şi 2014: în jur de 8 milioane de euro pentru fiecare competiţie. ProTV a dat vreo 2 milioane de euro pentru opţiunile free-to-air, deci overall cred că ei sunt marii câştigători ai acestui turneu.
În anii următori e foarte posibil ca sistemul acesta să se păstreze, asta dacă nu cumva se reformează TVR-ul şi devine super profitabil. (ba-dum-tss)
Eu momentan aştept răspunsul celor de la RCS-RDS, care în decurs de un an au pierdut Champions League/Europa League şi au rămas pe-afară cu Euro. Bine măcar că dau Wimbledonul!














1 comentariu. Leave new
Internetu’ rulzzzz!
online broadcasting rulzzzz!