Pentru că în ultimele luni au lansat o mulţime de seriale mişto, pentru că voiam de mult să mă uit la Sopranos cap-coadă şi pentru că ai mei aproape că au terminat tot ce e titrat pe Netflix, am decis să-mi fac abonament la HBO GO. Am deja HBO 1 şi 2 pe Telekom TV, dar e mult prea simplu să te uiţi pe net la orice oră, pe orice device ai chef. 

Şi cu ocazia asta mi-am amintit cât de complicat e să-ţi faci abonament la HBO GO. Şi cât de mult diferă preţurile. Motiv pentru care am tot evitat să-mi fac abonamentul.

Mai întâi l-am rugat pe tata să facă abonament, s-a dus, a luat pachetul MaxPack de la RDS cu 13 lei pe lună, doar că – ghinion – doamna de la ghişeu a “uitat” să-i spună că HBO GO e inclus şi gratuit doar dacă ai servicii de internet în abonament. Dacă nu, nu. Chestie pe care am aflat-o abia după ce am sunat la call center-ul RDS, că platforma nu-mi spunea decât să-mi contactez operatorul. Mistic.

Următorul impuls a fost să-mi fac abonament prin Telekom România, că am toate serviciile posibile de la ei. Doar că opţiunea MaxPack + HBO Go costă 28 de lei pe lună. Dublu faţă de acelaşi lucru la RDS. În plus, trebuie să comanzi din aplicaţia MyTelekom, apoi să obţii un PIN, să faci un cont, să spui 3 descântece şi să speri că totul e ok. Cunosc oameni care au intrat mai uşor de-atât în masonerie.

Şi în timp ce studiam lista de provideri care au preţuri şi modalităţi diferite de conectare, mi-am dat seama că pot să-mi fac abonament şi prin Vodafone, cu 3.5 euro pe lună, adică vreo 16 lei. Ceea ce am şi făcut.

Dacă vrea să ţină pasul cu Netflix şi Amazon, HBO ar trebui să se concentreze pe digital şi să simplifice procesul de abonare, să scoată dependenţa de un provider de internet sau de cablu. HBO GO e un produs digital, să-l oferi la pachet cu nişte televiziuni prin cablu nu mai e de actualitate.