Atunci când vine vorba de implicarea unui brand în tot ce ţine de cultură fac ochii mari şi ciulesc urechile pentru că ştiu cât de rare sunt iniţiativele astea. Apreciez foarte mult companiile care aleg să sprijine cultura, pentru că în general e un domeniu cu cifre mici. Asta face ca lucrurile să fie destul de complicate pentru cei care iau decizia. De cele mai multe ori proiectele culturale sunt sprijinite punctual, pe nişte rămăşiţe de buget. 

Însă apar din când în când nişte proiecte mai ample, gândite pe termen lung şi cu obiective ambiţioase. Cultura Zâmbeşte e un astfel de proiect, o platformă menită să apropie tinerii de cultură, în special de festivaluri şi evenimente de nişă, cele care suferă de obicei la capitolul vizibilitate.

Lay’s a creat platforma ca spaţiu de întâlnire virtual, în care a adunat o mulţime de iniţiative culturale din diferite domenii: teatru, dans, poezie, literatură, film, arhitectură şi multe altele. Pe lângă asta, au fost create şi spaţii fizice, ceea ce ei au numit “insule urbane”, Spațiile Lay’s, create în București, Iași, Timișoara, Cluj-Napoca. Aici au avut loc pe tot parcursul verii evenimente şi întâlniri dedicate diferitelor micro-comunităţi.

Revenind la online, #culturazâmbeşte încă reprezintă un ghid cultural foarte bun pentru orice tânăr care vrea să experimenteze lucruri noi. Tocmai s-au încheiat FILIT şi VestFest urmează Festivalul de Arte Performative. Am găsit pe-acolo câteva evenimente de care habar n-aveam şi sunt convins că adolescenţii care au folosit siteul au aflat şi mai multe lucruri doar cu câteva clickuri. 

Tot ce sper e ca ideea asta să continue şi anul viitor pentru că spaţiul cultural românesc are nevoie de cât mai mult ajutor în promovare, în special în rândul tinerilor.