Andreea Roşca e cunoscută pentru multe lucruri. Eu am descoperit-o odată cu lansarea cărţii “Cei care schimbă jocul”, pe care a publicat-o alături de Mona Dîrţu. Tot împreună cu Mona Dîrţu trimitea într-o vreme Monday Memo, un newsletter cu o mulţime de informaţii din diferite domenii, cu antreprenori, pentru antreprenori şi nu numai.

De la o vreme s-a concentrat pe proiectul The Vast and The Curious, o serie de interviuri cu mari antreprenori români, oamenii care schimbă jocul. Proiectul are o componentă offline, sub forma unui eveniment ce are loc periodic la Apollo 111 şi care mai apoi este transpus şi online printr-o serie de video-uri, citate importante, un podcast şi un newsletter. Mi-ar plăcea ca Primii trei ani să ajungă la nivelul ăla de utilizare informaţiei din interviurile cu antreprenori, însă mai sunt multe lucruri de făcut până acolo.

Apropo de Primii trei ani, The Vast and The Curious mi se pare că e acelaşi gen de interviu, doar că la un alt nivel. În timp ce Andreea Roşca îi intervievează pe antreprenorii care schimbă jocul, eu mi-am propus de la început să vorbesc cu oameni care fac parte din joc, care abia au început să “joace”. Şi mi se pare mişto că un tânăr antreprenor poate să înveţe din ambele perspective diferite lucruri.

Zilele trecute am ajuns la ediţia ce a avut-o invitată pe Aneta Bogdan, una dintre fondatoarele Brandient. Nu cred că e cineva care poate să-i conteste skillurile Anetei Bogdan, e unul dintre super profesioniştii din domeniul brandingului. Deşi nu sunt un mare fan, mi s-a părut extrem de interesantă discuţia. A fost o plăcere să observ modul în care Andreea Roşca abordează interviul într-un spaţiu destul de inconfortabil pentru invitat, cu lumini puternice în faţă şi 150 de oameni în sală.

Am urmărit şi tehnica a interviului, aşa că n-am notat chiar fiecare idee interesantă, însă iată câteva:

“(Pentru noi) Provocarea a fost să construim un business bazat pe competenţe într-un climat transformaţional de la comunism la capitalism.”

“Cred că n-ar trebui să împărţim lumea în deştepţi şi proşti, ci în buni şi răi, asta e altceva.”

“Vestul consideră că eşti la fel de bun din punct de vedere profesional pe cât de bună este economia ţării din care provii.”

“Noi am reuşit (cu businessul) pentru că le-am promis clienţilor că brandul le va aduce beneficii de business.”

“Pentru a construi încredere, brandurile trebuie să iasă din digital în realitate.”

“Nu puteţi construi brand şi top of mind în social media, doar expunere, informare, favorabilitate.”

“Trăim în economia de brand experience.”

“În vremurile astea reputaţia devine mai puţin interesantă decât faima. Însă dacă picăm în capcana asta, ajungem să fim conduşi de (cei ca) Trump.”

Fiecare citat ar merita discutat, dezvoltat, însă cum n-are nimeni timp pentru aşa ceva, le las aici ca să le analizaţi şi voi.

Următorul eveniment The Vast & The Curious are loc pe 26 noiembrie, iar invitatul este Gheorghe Hagi. Biletele se pun în vânzare pe 4 noiembrie.