Cu ocazia Brand Minds au început iar discuțiile despre conferințe, așa că vreau să recapitulăm puțin cum funcționează acest tip de eveniment.
La fel ca la concertele unei trupe, conferințele se bazează pe munca anterioară a unui om. Așa cum mergi în turneu după ce scoți un album nou, mergi pe la conferințe după ce lansezi o carte. E modul în care procedează speakerii mari, internaționali, pe care îi aduce Brand Minds.
Omul ăla muncește cel puțin 2 ani pentru o carte, apoi se folosește de bucăți din cartea aia pentru a comprima informația în prezentări de conferință sau de workshopuri. Ba mai mult, îmi povestea Cristina, care e mult mai conectată la fenomen, că speakerii ăștia au două-trei prezentări pe an cu care merg în ”turneu”. Vorbim de oameni cu un program extrem de aglomerat, oameni care iau zeci de mii sau sute de mii de euro pentru o prezență la un eveniment.
Cu cât le iese mai puțin din evenimentul ăla în termeni de imagine, cu atât va costa mai mult. Altfel spus, dacă nu ești vreo conferință din SUA sau măcar de pe la Londra, Tokyo, Paris, trebuie să plusezi. Și nici n-o să te alegi cu vreo prezentare în premieră.
Sunt două tipuri de speakeri:
a) cei internaționali, care vin de multe ori cu prezentări pe care le-au mai dat
b) cei locali, care uneori pot prezenta niște studii de caz mai noi. De ce mai noi? Pentru că ocaziile sunt mai rare și conferințele sunt o moment bun să îți arăți munca.
La o conferință, oamenii informați merg să facă networking. Oamenii care n-au timp să se informeze merg să primească cu lingurița noutățile anului. Care nu sunt chiar așa noi, dar pentru ei pot fi adevărate descoperiri.
În România sunt foarte mulți oameni care se duc să primească mură-n gură pentru că toți sunt munciți în exces și n-au timp de perfecționare. Companiile știu astea, așa că de câteva ori pe an îi trimit la evenimente cu speranța că vor bifa această nevoie a oamenilor de a nu sta chiar pe loc.
E suficient să urmărești speakerii pe canalele oficiale, să le vezi clipurile și să le citești cărțile ca să nu mai fie nevoie să mergi la o anumită conferință. Însă nimeni n-are timp să citească toate cărțile specialiștilor. În plus, dacă alegi să stai la birou în loc să mergi la conferință, vei munci și nu mai ai ocazia să faci networking. Conferințele sunt și un fel de zi liberă plătită de angajator, motiv pentru care sunt oameni care merg la multe conferințe.
Ce ar trebui să-ți ofere o conferință este șansa de a descoperi câțiva speakeri noi, de care nu știai, care să te facă să te gândești la o anumită temă, să-ți deschidă noi orizonturi. Dacă e doar networking, e cam puțin.
Poza e dintr-o conferință de prin 2014, de pe la Arcub.














1 comentariu. Leave new
hai că scamul cu NFTuri al speakerului adorat e mișto.