in Branded

Cum au evoluat pachetele de beneficii extrasalariale și ce nu ar trebui să lipsească din ofertă

În ultimii ani s-a dezvoltat foarte mult partea de beneficii extrasalariale pe care angajatorii le oferă salariaţilor. Chestia asta nu era ceva obişnuit în urmă cu 10-15 ani, când telefonul mobil şi maşina de serviciu erau cam singurele lucruri pe care le puteai primi în plus faţă de salariu. Ah, şi bonurile de masă. Ce-i drept, la vremea respectivă nici nu erau atât de multe opţiuni în privinţa furnizorilor care să ofere astfel de servicii pentru companii. Cred că primele care au deschis cu adevărat piaţa au fost serviciile medicale, cărora li s-au adăugat tot felul de alte beneficii.

A publicat EY România un studiu acum câteva săptămâni, din care reiese că 67% dintre angajatori acoperă costul deplasării pentru angajaţi (restul sunt în work from home probabil), 60% oferă servicii medicale private, 40% oferă asigurări de viaţă şi/sau profesionale, 32% cotizează la fonduri de pensii facultative.

Pe lângă beneficiile astea, mai sunt şi unele mai „exotice” pe care le-am descoperit acum. Am întrebat pe Facebook şi LinkedIn ce beneficii mai primesc oamenii din bula mea şi ce preferă, iar răspunsurile sunt foarte interesante. De la zile libere în plus până la abonamente sală, asigurări de sănătate, buget de learning, teambuilding-uri în afara ţării, mic dejun şi prânz asigurat de companie la birou, stock options, asistenţă juridică gratuită.

Ce mi-a atras atenţia e că mai multă lume a menţionat „abonament medical premium”. Aici sunt mai multe lucruri de discutat, că şi serviciile medicale sunt de mai multe feluri şi ce nu zice studiul e că oamenii deja au început să facă diferenţa între abonamentele la servicii medicale basic şi cele mai complexe.

După ultimii ani extrem de stresanți (pandemia, războiul), sănătatea a devenit o preocupare mai mare pentru angajatori. S-a văzut cât de important e să ai grijă cu adevărat de oamenii cu care lucrezi. A devenit un trend și în rândul companiilor mai mici, care până acum nu ofereau foarte multe beneficii în zona medicală.

Abonamentul complet de sănătate pentru angajaţi

Mutarea firească a fost apariția unor produse noi în zona de servicii medicale și o dezvoltare mai accelerată a celor deja existente. Spre exemplu, a apărut recent un abonament complet de sănătate pentru angajaţiun produs oferit de MedLife în premieră în România. Are acoperire 360°, adică asigură o protecție completă a angajaților, prin acces la servicii de prevenţie, asigurări de sănătate, servicii stomatologice şi sport.

Abia aici se văd paşii pe care i-a făcut MedLife în ultimii ani, prin integrarea DENT ESTET (în 2016) şi preluarea reţelei de săli de fitness Sweat Concept (în 2022).

Serviciile medicale sunt împărţite pe mai multe pachete, de la standard la un pachet numit „Infinit”, care oferă acces la peste 300 de analize, investigaţii şi proceduri medicale complexe. Din câte am observat prin comentariile de pe Facebook, companiile au început să ofere pachete mai complexe, prin care vor să se asigure că angajații beneficiază de cât mai multe optiuni pentru sănătatea lor. Oamenii caută astfel de companii care se preocupă de starea lor de bine şi nu merge să o bifezi pe hârtie şi atât.

Asigurarea de sănătate de grup NNCare e un produs lansat în 2022, în urma parteneriatului strategic dintre MedLife și NN Asigurări de viaţă. Soluţia e dedicată companiilor cu cel puţin 20 de angajaţi şi acoperă cheltuieli de până la 250.000 de lei pe an, în funcţie de problemele de sănătate. Asigură beneficii pentru afecţiuni grave şi serviciul „second opinion”, cu acces la 500 de medici şi 90 de centre medicale de renume din afara ţării. Aceasta poate fi adăugată în completarea abonamentului, pentru suport în caz de accidente sau alte situații medicale neprevăzute care ar necesita spitalizare, și poate fi extinsă și către membrii familiei.

Sălile SWEAT Concept au fost preluate de MedLife anul trecut, au 4 locaţii în acest moment, doar în Bucureşti, însă, din ce au anunțat, urmează extinderea şi în alte oraşe din ţară. Au şi zone de Spa, au şi sesiuni cu antrenor personal, plus posibilitatea de a invita pe cineva de câteva ori pe an. Ideea din spatele unui astfel de serviciu e să completeze partea de servicii de prevenție. După acești ani în care ne-am mișcat tot mai puțin, s-a pornit acest trend de încurajare a vieții active din partea angajatorilor. Sigur că la sală trebuie să te și duci, nu e suficient abonamentul, la fel cum trebuie să mergi la controalele alea de rutină incluse în abonamentul medical.

DENT ESTET a ajuns la 18 clinici în toată ţara, odată cu preluarea clinicii Denta Life. Aici există două variante de abonamente pentru adulți și una pentru copii, dintre care una include consultaţii, radiografii, urgenţe dentare, profilaxie, extracţii şi oferă discounturi la multe alte tratamente. În plus, abonamentele se pot personaliza, în funcție de cerințe.

Genul ăsta de servicii integrate sunt ideale pentru companiile mari, care au procese ample de achiziţii şi care vor să ofere beneficii angajaţilor fără să lucreze cu zeci de furnizori. Dar cum ziceam și mai sus, nu sunt excluse nici companiile din categoria IMM-urilor, având și ele opțiuni din care pot alege.  

Probabil că beneficiile vor evolua și mai mult în următorii 5-10 ani și vom vedea un trend de consolidare în jurul unor companii a mai multor servicii. Așa cum avem azi toată partea de well-being concentrată într-un singur produs de la un furnizor din zona medicală, probabil că vor exista playeri care să integreze mai multe beneficii de petrecere a timpului liber și alții care să asigure partea de learning.

Pentru angajați astea sunt vești bune, angajatorii care vor să construiască un business solid vor deveni tot mai atenți la nevoile oamenilor.

2 comentarii. Leave new

  • Eu prefer un salariu mai mare si un program flexibil, fara abonamente in n locuri, fara teambuilding, fara plantat pomi in weekend, etc etc

    Răspunde
    • Toata lumea prefera asta. Probabil au raspuns angajatorii, nu angajatii.
      Legat de „abonamentele medicale” sunt o gramada de relatari legate de faptul ca atunci cand ai abonament e loc pentru programare peste o luna, cand te duci „la liber” e loc a doua zi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu