E 2024 şi nu pot să văd statistici rapide legate de cât am cheltuit şi pe ce în aplicaţiile băncilor la care am cont. Mi se pare incredibil că băncile continuă să rămână blocate în trecut şi stau în paradigma extrasului de cont, de parcă toată lumea ar lucra direct cu un contabil pentru gestionarea finanţelor.
Cu tot respectul pentru ce a însemnat ING în digitalizarea experienţei bancare din România, în momentul de faţă cred că au rămas blocaţi undeva în 2010. Funcţionalităţile noi pe care le-au adus de atunci sunt minimale, în afară de plata cu telefonul, plata pe baza numărului de telefon („către un prieten”) şi autentificarea cu amprentă chiar nu e nimic important.
Sunt conştient că toată tehnologia asta costă, iar dezvoltarea ei durează foarte mult. Dar mai cred că e la mijloc şi o rezistenţă din partea sistemului.
Pe ING, banca la care am cele mai multe conturi deschise, văd când şi când un câmp care îmi arată câţi bani am cheltuit în luna respectivă. Niciodată nu sunt mai multe informaţii, niciodată nu ajung să văd o mică evoluţie de la o lună la alta.
Sigur că pot gestiona astfel de lucruri printr-o aplicaţie separată, dar asta implică o muncă în plus pe care aş putea să nu o fac. Serios, de ce mai trec toţi banii prin ING şi folosesc rarisim cash dacă tot nu pot avea parte de nişte statistici de bază?
Toate băncile s-au panicat atunci când a apărut Revolut, au preluat câteva lucruri de acolo, apoi s-au culcat pe o ureche. Ameninţarea trecuse, oamenii n-au migrat în masă spre fintechuri. Rezultatul a fost că utilizatorii au rămas pe loc în timp ce lumea a evoluat.
Până ajungem în 2024 cu aplicaţiile băncilor nu ne rămâne decât o numărătoare paralelă a finanţelor, adică timp pierdut.
5 comentarii. Leave new
Daca macar la nivelul Revolut ar ajunge, pe aplicatii zic si tot ar fi ceva.
Dar mai sunt ani pana acolo.
Aplicatiile bancilor – raif si ing ce folosesc mai des – sunt rudimentare.
La bcr, george, ai info. Categorii, vendori si venit vs cheltuieli. Putin peste basic
La UniCredit exista o statistică d-asta. e aproape ca la revolut. generează singuri categoria (restaurante, medicale, auto), probabil din cif-ul comerciantului. dar în rest sunt perfect de acord. la celelalte bănci unde am cont aplicația e din era web1.0. chiar și homebank-ul ing a rămas blocat în 2010.
Eu am pe BTpay la toate cardurile, super vizuala informatia, accesibila in orice moment (cred ca doar pe ultimele 3 luni insa, dar nu sunt convins).
Dai cu degetul pe oricare din feliile de placinta si vezi unde s-au dus banii de travel, restaurante etc.
Și eu am aceeași frustrare. Tot cu ING. Eu îmi transfer banii de cheltuială pe Revolut ca să pot să văd de acolo statisticile. ING a evoluat mult, dar s-a concentrat pe funcționalități care le aduc bani: poți să iei credit de pe telefon, poți să cumperi asigurări și fonduri mutuale de pe telefon. Chestii foarte mișto. Dar fără utilitate pentru noi în utilizarea curentă.