În ultima vreme am observat producţii tot mai complexe când vine vorba de reclame produse de influenceri. Primul exemplu care îmi vine în minte e reclama asta de la Revolut, făcută de Florina Toma. Chestia asta e super muncită, cu cadre trase în tot felul de situaţii, selecţie din cadre mai vechi, montaj, chestii.
Producţia asta, alături de taxa de influencereală probabil că au dus costul la cel puţin 10.000 de euro. Dacă include mai multe chestii campania, poate fi şi mai mult (20-30-50k). Cu banii ăştia făceai pe vremuri o reclamă de TV.
Şi probabil că fix de acolo vin şi banii. Câte reclame mişto aţi mai văzut la brandurile româneşti în ultimii 4-5 ani? Una care să fie memorabilă, să fie discutată de oameni pe net.
Nu mai sunt, deşi lumea încă se uită la TV, altfel n-ar fi toţi la curent cu ce se întâmplă în Asia America Express şi Survivor România.
Deşi încă stângace, reclamele astea înghit bucăţi importante din bugetele de marketing. Sunt ele mai credibile faţă de reclame? Părerea mea e că nu sunt, cele mai multe sunt super cringe, că s-au transformat în TVC-uri cu influenceri.
De când folosesc produsul X, viaţa mea s-a schimbat! Încearcă şi tu!
Una e să zică asta o actriţă, alta e să o spună un influencer care nu ştie decât să dea bine în poze.
Şi e fix cum zice Deliric în story-ul de mai jos, s-a ajuns la echipamente de sute de mii de euro folosite pentru un story. Sau un reel, hai să fim îngăduitori şi să nu ne gândim că lucrează 2 ore 4-5 oameni ca să scoţi un produs vizibil doar 24 de ore.
Pe vremuri un TVC de 100k euro era rulat 6 luni pe toate televiziunile (sigur, cu alte sute de mii de euro în bugete de media), acum se topesc zeci de mii de euro în câteva zile. Merită?
1 comentariu. Leave new
Pai piata a crescut si pe la noi.
Adrian se ocupa de contul Florinei si e foarte bun atat pe foto, cat si pe video: https://www.instagram.com/adrianbaias/ Ultima dată el trăgea cu A7III, probabil a făcut și el upgrade între timp.
Eu trag cu A7IV și cu toate lentilele ajung și eu pe la 5K. Mai toți cei mari sunt pe același setup sau chiar mai mult, s-au dus spre FX3. Dan Cadar, de exemplu, trage cu FX6, body-uri de 30k lei + lentile și consumabile. Dacă iei în considerare că și echipa lui lucrează de pe FX3-uri… trebuie să iei în considerare inclusiv infrastructura de editare. Slog3-ul ăla nu se montează de pe orice.
Anul trecut, prin Sevilla, am văzut influenceri din Asia ce veneau cu 2 operatori și cu fotografi după ei. Plus asistent, dar “agățătoare” au și ai noștri.
Producțiile video se profesionalizează tot mai mult, în unele cazuri chiar iau fața TV-ului. 🙂