Am ajuns marți la conferinţa de presă dedicată parteneriatului dintre eBay şi Poşta Română. Alăturarea e cel puţin bizară, una dintre cele mai mari platforme de comerţ online din lume intră în România (într-un fel) printr-un parteneriat cu Poşta. Aşa că n-aveam cum să ratez.
Proiectul e destul de interesant şi îşi propune să ofere un nou canal de vânzare micului antreprenor român, care poate să vândă prin eBay către clienţi din toată lumea, în timp ce produsele ajung să fie transportate de Poşta Română. Pe hârtie totul sună destul de simplu.
Partea nasoală e când vezi că eBay e prezent deja în 190 de ţări, noi fiind ţara 191. Efectiv au ajuns la capătul listei de opţiuni şi s-au gândit să intre şi în România. Suntem ca băiatul ăla care e ales ultimul la fotbal când se fac echipele pentru o miuţă. Nu mai e aproape nicio piaţă în care să te extinzi şi vii, totuşi, în România, poate mai pică ceva.
Proiectul se numește e-export nation și presupune 3 luni de listare gratuită a produselor pe eBay. După asta plătești 0.35 de dolari per produs listat. Adică în jur de 100 de euro pentru 300 de produse, să zicem. În plus, sunt acele prețuri speciale pentru transportul cu Poșta Română.
De ce vine eBay în România printr-un parteneriat tocmai cu Poșta? Pentru că vor un partener care le poate oferi cifre. Poșta e cea mai mare firmă de curierat din România, vor să ofere o oportunitate și la Văscăuți, unde nu ajunge curierul prea des. Plus că e vorba de costuri mai mici.
Asta nu înseamnă că urmează o localizare a platformei eBay, cred că momentan vor să găsească produse noi de vândut pe care să le listeze. Mai ales că ar trebui să ajungă relativ ușor în Europa chestiile pe care le producem noi (alea puține). Oportunitatea există, sunt foarte curios cum va fi pusă în practică.
Dacă vă pasionează subiectul, vă puteți înscrie aici.
PS: Absolut stupide întrebările presei care a mers la eveniment, unii întrebau dacă va fi primit și eMAG în proiectul ăsta, alții întrebau când se face concurs de stabilire a noului manager pentru Poștă, alții dacă știe directorul ce-i ăla customer service.