in Casual stuff

Programul RABLA are vreo 20 de ani, timp în care s-au casat sute de mii de mașini. Și s-a subvenționat achiziția de mașini noi, genul de soluție pentru o problemă națională. Aveam pe șosele toate cazanele la începutul anilor 2000. Mă rog, și acum avem o grămadă de cazane, dar s-au mai îmbunătățit lucrurile faţă de anii 2000.

Anul ăsta a început într-o ceață totală în ceea ce privește programul RABLA. Amânări peste amânări și blocaje care dau peste cap foarte multe lucruri. Oamenii așteaptă startul programului ca să beneficieze de niște mii bune de euro subvenţie, așa că mașinile stau nevândute. Cea mai mare problemă este, ca de obicei, lipsa de predictibilitate. Boala românului din ultimii 10 ani. Nu știi dacă e albă sau neagră.

S-a amânat de câteva ori, iar la momentul la care am început articolul ăsta urmau să dea drumul pe 18 iunie. S-a suspendat programul iar, cu o zi înainte de începere, iar acum pare că se anulează de tot pe anul ăsta. Mai vedem dacă revine anul viitor.

Cel mai corect era dacă ştiam de la începutul anului, s-ar fi făcut nişte strategii mai clare, oamenii îşi calculau targetul de vânzări, se abordau lucrurile într-un anumit fel. În situaţia de faţă o să fie jale pe piaţa auto. Agenţii de vânzări nu vor mai lua bonus, banii nu vor mai ajunge în economie (un concediu în plus, un cadou pentru soţie etc), deci vor avea de suferit şi alte domenii. La fel ca în orice situaţie, loveşti într-o parte a economiei şi resimte toată lumea. 

5 comentarii. Leave new

  • alexnicolae
    iulie 4, 2025 4:50 pm

    Adica e ok sa se ia bani de la toata lumea si sa se dea la cei care au mai multi bani si vor sa isi cumpere masina noua?

    Subventii, sa se dea de la stat, sa fie subventii!!! Rabla e un program care trebuie inchis, eventual daca chiar se doreste ceva s-ar putea pune o limita la valoarea masinii noi – gen 10.000 EUR.

    De banii astia beneficiile ar fi scoaterea masinilor vechi si inlocuirea cu masini noi, mici, ieftine, economice. Sandero, Logan si ar avea sens.

    Răspunde
    • Rabla ar trebui sa existe pentru masinile facute in Romania, dar cu mentiunea ca pretul lor nu trebuie sa fie mai mare ca in Ungaria de exemplu…

  • cât e un spring în China? 8000 de euro? în România e peste 20 de mii… sa dam 7500 de la stat că renault aduce niște allview cu vaporul? adio rabla

    Răspunde
  • RAR–ul si statiile itp trebuie sa isi indeplineasca rolul de a scoate rable din circulatie. Nu tot poporul pentru cativa cu bani prin subventii mascate.

    Răspunde
  • De acord. Și mizeria asta de ajutor din banii tuturor a crescut artificial prețurile mașinilor.
    Ca Prima Casa la apartamente, ca , Casă Verde la panourile fotovoltaice…
    Hai să lăsăm piata liberă, că cică avem capitalism…

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu