Vineri, 7 noiembrie, eMAG organizează Black Friday, aşa că foarte multe magazine online vor avea reduceri. Este ziua cu cele mai multe vânzări din comerţul online românesc, nu doar eMAG atrage cumpărătorii, ci şi alţi retaileri, dar grosul este la eMAG, care anul ăsta se aşteaptă la vânzări de 940 de milioane. De 9 ani, de când urmăresc eu cifrele, eMAG a greşit o singură dată, în 2019. Au previzionat vânzări de 500 de milioane şi au atins „doar” 499 de milioane, dar comunicatul oricum s-a dat luni şi a inclus tot weekendul.
În rest, eMAG face publică o cifră şi apoi vinde cu cel puţin 30-40 de milioane de lei mai mult. Anul trecut au estimat 800 de milioane şi au vândut 896. Din acest motiv e safe să ne gândim că vor depăşi pragul psihologic de 1 miliard de lei vânzări într-o singură zi. Dar nu e nimeni nebun să declare asta la conferinţa de presă pentru că orice leuţ sub suma aia ar fi însemnat ştiri că eMAG a ratat pragul, că sunt pe ducă etc.
Mă rog, astea sunt statistici, de fapt nu contează decât pentru angajaţii eMAG cât vând ei de Black Friday. Pe noi ne interesează să fie oferte bune. Şi de obicei sunt, cu condiţia să vizăm produsele vedetă sau să ne mulţumim cu modelele reduse mult. Dacă vrei un aspirator bun, poţi să găseşti o ofertă bombă. Dacă vrei un anumit model de Dyson, s-ar putea să nu aibă decât un 5-10% care te va dezamăgi.
La fel ca anul trecut, există o ofertă pentru prelungirea abonamentului Genius. 49 de lei pentru clienţii noi, 99 de lei pentru cei vechi. În ambele situaţii se primesc nişte vouchere la eMAG, Wold, Freshful şi Flip. Dacă n-aveţi Freshful la voi în oraş, primiţi voucher Fashion Days. Dacă n-aveţi nici Wolt, primiţi două la FD. A explicat Radu pe larg.
Eu mi-am prelungit din nou abonamentul, acum am până în septembrie 2027 Genius. Pentru eMAG, abonamentul Genius este gâsca cu ouăle de aur. Clienţii Genius dau de 7x mai multe comenzi decât ceilalți comenzi. Au 27 de comenzi pe an în medie, reprezintă 60% din vânzările eMAG. Deci dacă vor creştere, trebuie să crească Genius-ul.
A doua sursă de creştere din acest an, care mi se pare că a devenit un focus pentru eMAG, este partea de plată în rate. Spunea Tudor Manea în conferinţă că retailul clasic are 40% din vânzări în rate, eMAG momentan e la 20%, aşa că îşi propun să crească, plus că sunt nişte vremuri în care e nevoie să le dai oamenilor soluţii de rate fără dobândă dacă vrei să continue să consume. Cum pot face asta? Cu sume mai mari în Wallet. Dar pentru asta trebuie crescut HeyBlu şi pus focusul acolo.
Până acum eMAG dădea 4000 de lei în rate sau cu plata la 30 de zile din Wallet fără niciun fel de garanţii sau contract. Se bazau pe bunele intenţii ale celor mai mulţi dintre clienţi. Doar că la pragul de 10.000 de lei deja e mai complicat să creditezi zeci de mii, poate sute de mii de oameni fără niciun fel de act semnat. Aşa că înrolarea în HeyBlu oferă sume de până la 10.000 de lei în 12 rate fără dobândă, cu condiţia să dai nişte date din buletin şi să semnezi un contract pentru această linie de creditare.
Primeşti şi un voucher de 50 de lei dacă faci asta. Eu am parcurs procesul ca să văd cum funcţionează şi ce sumă primesc. Am luat 10.000 de lei, suma maximă.
Ambele direcţii (Genius şi Wallet) sunt diferenţiatori puternici faţă de cei doi concurenţi cu T (emu şi rendyol), care nu pot vinde nici în rate, nici nu oferă beneficii extra clienţilor fideli.
O altă noutate din campania de BF de anul ăsta o să fie o roată cu 200.000 de premii pentru orice comandă peste 150 de lei. Vor fi premii şi în vouchere, dar şi iPhone 17 Pro, Playstation 5, tabletă Lenovo, Espressor Philips, TV LG sau periuţe OralB. Mi-a adus un pic aminte de roata aia care apare pe Temu când dai click pe vreun link din greşeală şi parcă îţi oferă ocazia să „câştigi” discountul.
Tot la conferinţa asta eMAG a anunţat că va lansa anul viitor Primul agent de shopping cu tehnologie românească. Adică un asistent AI căruia îi vei scrie că vrei să cumperi un cadou pentru un prieten microbist şi el îţi va da câteva opţiuni potrivite. Sau că vrei să dai din nou comandă de mâncare de pisică, la fel ca data trecută şi el ştie ce model cumperi de obicei şi în ce cantitate, aşa că a doua zi ai la easybox comanda. Dar despre toate astea o să vorbim când se lansează.
Dintre produsele noi de anul ăsta, avem bilete şi abonamente la festivalurile de muzică, abonamente la Voyo şi Antena Play, energie de la EON, echipamente de sport cu Dinamo, Rapid, Craiova.
Nu ştiu produse vedetă, dar sunt deja prin aplicaţie nişte promo-uri, plus că sunt tot felul de oameni cu campanii prin online, o să le vedeţi pe la ei. BF 2025 începe la eMAG vineri, 7 noiembrie, pe la 7 şi un pic probabil.








2 comentarii. Leave new
Salut, eu am primit de la Heyblu credit 10000 lei dar nu am primit voucherul de 50 lei.
Nici eu n-am primit voucherul, probabil după BF.