Am trecut zilele trecute pe lângă magazinul oficial Topoloveni, aflat undeva în zona Armenească. Zonă destul de bună din Bucureşti, magazin amplasat stradal, firmă care vinde gem şi zacuscă. Foarte frumos, doar că gemul, dulceaţa şi ce produse mai au ei sunt prin toate magazinele mari, chiar şi prin alea de proximitate. Pentru că au produse bune la preţuri ok. Şi-atunci ce să faci cu un magazin de prezentare? Cine se trezeşte dimineaţa şi zice „ce-aş mânca nişte gem! Ia să străbat eu tot oraşul ca să ajung la reprezentanţă?”. Omul obişnuit intră în magazinul pe care îl frecventează, cumpără gemul şi a rezolvat problema. Pentru ce să deschizi un magazin pentru care ai nişte costuri destul de mari?
Povestea asta cu magazinele de prezentare de „la Bucureşti” e veche de pe la finalul anilor ’90. Toate firmele care produceau ceva local aveau boala asta, să ajungă în Capitală. Că acolo sigur vinzi de rupi, că e vadul bun, bucureştenii au bani + alte legende. Şi cei mai mulţi îşi dădeau seama după 1 an că businessul lor merge foarte bine şi fără să ai un magazin în care să-ţi prezinţi produsele. Că nu e ca şi cum se duce cineva să guste gem de prune înainte să-l cumpere. În plus, chestiile astea erau valabile acum 15 ani, dar în era internetului de ce ar mai investi cineva în prezenţă fizică dacă oricum e listat la raft în marile magazine?
6 comentarii. Leave new
Buna ziua
Va multumim pentru vizita pe care ati facut-o in magazinele noastre. Vrem sa va facem cateva precizari. In primul rand noi nu producem gem, producem doar Magiun de prune Topoloveni- singurul produs romanesc recunoscut la nivel european, si gama Topoloveana- dulceturi de fructe si legume, zacusca de vinete si bulion de rosii, toate procesate doar din ingrediente proaspete romanesti.
Am deschis in Bucuresti cele 3 magazine de prezentare (Carol I 57, C A Rosetti nr 26 si Berzei 44) pentru a oferi Magiunul de prune Topoloveni si gama Topoloveana la pret de producator. Din pacate, nu putem lupta cu politica hipermarketurilor si cu adaosurile comerciale pe care le practica si am vrut sa venim in sprijinul consumatorilor si sa le oferim toata gama de produse la cel mai bun pret. In alte magazine nu se gasesc toate produsele noastre, si cele care se gasesc, sunt uneori si la preturi cu 50% mai mari, ba chiar am avut surpriza neplacuta sa le gasim la pret dublu.
In al doilea rand, magazinele Topoloveni si Topoloveana sunt recunoscute oficial, prin documente, ca magazine ecologice. Din acest motiv, ni s-au alaturat alti producatori romani care au produse sanatoase- cum sunt uleiurile presate la rece Luna Solai, ceaiurile bio, sucurile din mere sau pere Permen, tincturi, etc. Am vrut sa oferim pietei un loc in care consumatorii sa poate alege cele mai bune produse pentru consum, si sa fie sigur de calitatea acestora, de trasabilitatea ingredientelor si sa le poata achizitiona la cel mai bun pret de pe piata.
Listarea la raft in marile magazine nu este neaparat echivalenta cu succesul pe piata, mai ales cand producatorii romani nu sunt sprijiniti in nici un fel de aceste hipermarketuri, care stiti ca au taxe destul de consistente pentru aceasta listare, plus procent din vanzari si alte comisioane.
Inca o data va multumim pentru interesul acordat produselor noastre si va mai asteptam cu drag in magazinele ecologice Topoloveni si Topoloveana!
Am înţeles, deci vorbim de magazine multi-brand care funcţionează sub firma Topoloveni. În continuare mi se pare o mişcare extrem de costisitoare, deşi înţeleg poziţia. Cred, totuşi, că banii respectivi s-ar putea investi în îmbunătăţirea prezenţei online (un domeniu mai sugestiv, nu magiun-sonimpex.ro, grafică mai bună, un website cu un magazin la standardele din 2015 etc.), a comunicării pe Facebook etc. 🙂
Oare eMag de ce și-a mai deschis showroom-uri în orașele mari, dacă vindeau de rupeau online? Și restul magazinelor online care îi urmează?
Da, deci vorbim de un produs cu diverse sortimente dintr-o singură gamă vs. un magazin care vinde de toate 🙂 Păi poate pentru că eMag nu e listat la Carrefour, Cora, Auchan? Ce zici? E un răspuns bun? 😀
Destul de, dar ideea e aceeași, au vrut să controleze mai bine experiența asociată brandului, să o facă mai tangibilă. Când lucrezi prin distribuitori și revânzători (sau existi doar online) e mai greu să transmiți clientului valorile tale.
Hoinaru’ pare a fi un sustinator al lanturilor de supermarket – moartea producatorilor autohtoni…
E greu de vrezut ca mu poate sesiza diferenta intre a cumpara intr-un magazin detinut de producator si unul de lant comercial. Doar daca orbirea survine dupa ce-ai semnat vre-un stat de plata…